Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Grattis affis till bade sonen och ett lyckat snitt

• siamusen
    Tessulago skrev 2008-04-28 12:06:20 följande:
    Idag fick jag min snittdatum  Så den 12 maj blir jag mamma!!
    Stort grattis! Bara nagra dagar kvar
  • siamusen
    Hopp78 skrev 2008-04-29 11:00:31 följande:
    Hej alla!Jag har inte varit härinne på ett tag, har inte haft tid. Men igår var jag på en anställningsintervju, dom ville träffa mig, trots att dom vet att jag ska ha barn i sept. Imorgon får jag veta om jag får jobbet.För min del spelar det ingen roll faktiskt, jag är bara glad att dom hade mig i åtanke. Det var ju bara 3 personer som var kallad till intervju, jag en av dom Nu har jag gjort halva graviditeten... Känner mig både nervös och lugn inför kommande snittet... Måste bero på anledningen till varför jag tog ett. Tycker det är obehagligt att veta att några/någon annan kommer att ta på mig därnere *ryser*... men men... bebisen måste komma ut på ngt sätt. Själv ska jag säga till att jag vill ha självupplösande stygn. Har haft klamrar en gång och det vill jag aldrig ha mera.Hoppas alla mår bra idag, hemma hos mig har vi fint väder idag
    När i september ska du ha? Jag ska ocksa fa i början

Har bara sytts med trad bada gangerna och har snyggt ärr.

Nagon som vill ha en enormt trotsig 2-aring med sömnproblem förresten?
  • siamusen
    Hopp78 skrev 2008-04-29 11:05:46 följande:
    siamusen:BF datumet är satt till 19 sept. Men eftersom det kommer att bli kejsarsnitt blir det 7-10 dagar före. Som jag förstod på läkaren.Vad trevligt, hur många barn har du sedan tidigare?Nja jag tror jag klarar mig från 2 åringen med sömnproblem. Har svårt nog att sova själv om nätterna
    Jag har 2 pojkar redan och väntar en tredje. Min lâkare sa att vi kommer snitta första veckan i september iom att det blir tredje snittet.

Andra snittet lades inte tidigare dock.
  • siamusen
    Hopp78 skrev 2008-04-29 11:12:53 följande:
    siamusen:Okej. Jo jag har hört att snitten läggs väl tidigare om man har blivit snittad förut. Det blir väl lite krångligare för varje gång som jag har förstått eftersom det blir ärrvävnad och sånt.Fast jag tycker det är lång väntan till september.
    Tror de vill undvika att det sätter igang av sig själv först och främst för et kan innebära en för stor belastning pa livmodern

Är det ditt första barn?
  • siamusen
    Hopp78 skrev 2008-04-29 11:32:03 följande:
    Siamusen:Då hänger jag med.Ja detta är mitt första barn och kommer troligtvis bli det enda.
    Vill/kan du inte ha fler eller vågar du inte skaffa fler?
  • siamusen
    Hopp78 skrev 2008-04-29 11:46:28 följande:
    siamusen:Det har med mitt övergrepp att göra. Jag rädslar inför det kommande kejarsnittet men vet oxå att det är det enda sättet för mig att få ut bebisen.Att veta att det kommer vara personer som tar på mig därnere, att dom ser mitt underliv osv.... är inget jag vill uppleva igen.Dessutom mår inte min astma så bra när jag är gravid, inte mina refluxbesvär, kroppen börjar lägga av... har fibromyalgi och en svår migrän. Så det känns som att 1 barn är bättre än inget.
    Ja, ett barn duger gott och väl
  • siamusen
    AngiesMamma skrev 2008-04-29 14:45:56 följande:
    Måste bara skriva av mej en graj. Läste nåra av inläggen här.. o förstår vissa av oss som säger att detta troligtvis blir de enda barnet. Har inte haft en direkt normal graviditet, o bråkar nu som attan me läkarna för att få mitt snitt. men orkaen börjar ta slut.Är det egoistiskt av mig att säga redan nu att mitt bran inte kommer få syskon?Jag känner mig oerhört dum när ja säger o tänker så.. men orkar verligen inte en till.
    Nej, varför skulle det vara egoistiskt?
  • siamusen
    AngiesMamma skrev 2008-04-29 16:42:17 följande:
    men de känns typ som...Jag är själv en sladdis me bara äldre syskon.. minst 10 års åldersskillnad. o ja var alltid ensam typ.Nu känner jag att jag vill ha minst 2 för att dom ska ha varandra mm men mitt psyke säger nej.jag kan idag säga att att de aldrig kommer bli fler, men får sånna skuldkänslor. många har sagt att:-man ska aldrig säga aldrig.men ja vette fan 
    Nej det kommer du ju märka om du vill ha fler eller inte, men skaffa inte fler om du inte vill ha fler bara för att du âr rädd att barnet ska bli ensamt. Finns ju massa syskon som aldrig leker eller umgas.
  • siamusen
    AngiesMamma skrev 2008-04-29 16:53:17 följande:
    jo jag vet... men som idag så satt jag o fundera på de pga av alla sjukhus resor mm som ja har vart iväg på denna grav.Hm ja vi får se. Vill bara att veckorna ska gå FORT nu så våran liam kan ploppa ut till oss
    *plopp*

Ja man vill gärna sätta tiden pa fastforward
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.