cameron skrev 2008-04-07 20:16:51 följande:
Ett stort grattis Smuliz! rew: Enl min erfarenhet så går det mkt lättare att få sitt andra snitt beviljat. Jag fick kämpa för mitt första men med andra fick jag det beviljat utan ngn som helst argumentation. Ang fungerande eller icke-fungerande amning så tror inte jag att snittet i sig har så stor betydelse utan att det är andra saker som spelar in. För mig fungerade det klockrent med amningen redan på uppvaket och det berodde antagligen mkt på att min dotter tog rätt tag om bröstet redan från början (och det är ju inget man kan påverka själv). När jag sedan kom tillbaks till avdelningen så fick jag mkt stöd och hjälp med amningsställningar osv av personalen och det bidrog säkert till att amningen sedan fungerade så bra som den gjorde. Jag hade skrivit in i mitt förlossningsbrev att jag ville ha stöd och hjälp med amningen och är glad för att jag fick det.
Jag tyckte inte att jag fick så bra hjälp vad det gäller amningen. Den barnmorska som var med på snittet försvann till en annan avdelning och vi fick ingen hjälp på ett bra tag.
Tyckte även att de ändrade vad vi skulle göra för att det skulle fungera. Dagpersonalen sa en sak och sen kom nattpersonalen och sa en annan. Blev mkt förvirrad, sen ser jag på korten att han ligger HELT fel. Inte underligt att bröstvårtorna blev två stora sår. Glömde någonstans på vägen att det var mitt barn och att jag inte var tvungen att fråga om vad jag fick och inte fick göra. Så det kanske inte var snittet som ställde till det.
Skönt att höra att det andra snittet kan gå lättare att få beviljat. Jag har verkligen panik för vaginal förlossning, trodde aldrig att jag skulle kunna få barn. Har alltid kännt så här och jag har inte hört massa skräckhistorier. Det är många som frågor om jag har sett eller hört om någon skräckförlossning, men nej det har jag inte.