• Hopp78

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej alla!
    Jag trodde inte det fanns en sådan här tråd men skönt att det gör det. Har valt att få kejsnarsnitt av personliga skäl och jag kommer nog att få det.
    Var till BM idag och jag sa bara att jag kan inte se mig själv föda vaginalt och hon sa då att vi tvingar aldrig ngn till det.

Så den 23 april är det UL, förhoppningsvis ska jag då få prata med en läkare om kommande kejsnarsnittet. Annars blir det lite senare.

Visst, det är inte kul med operation då jag är överkänslig mot nästan alla läkemedel som finns. Och skulle dom ge mig ngt så kommer jag förmodligen att kräkas men jag har inget val. Inte av det skäl iaf.

Allt känns mkt skrämmande men jag försöker att tänka på vad jag får i slutändan, vårat underbara barn

Oj det blev visst lite långt.

• Hopp78

snart3barnsmamma:
    Vad tråkigt att höra att du inte får ditt snitt. Här där jag bor sa min BM att dom aldrig kan tvinga ngn till att föda vaginalt. Och jag kommer att få mitt snitt.
    Men det beror nog på vart man bor, verkar ju som så iaf. Tråkigt tycker jag att personalen inom sjukvården inte lyssnar på sina patienter som dom ska göra.

Hoppas du hittar orken och styrkan att driva detta vidare!
    *kramar*

• Hopp78

snart3barnsmamma:
    Lider med dig. Vet inte vad jag hade gjort om jag hade suttit i samma sits som dig. Förmodligen vänt mig till ett annat sjukhus.

Men som sagt, jag hoppas att du har orken att strida vidare även om det ser mörkt ut nu. Jag hade gärna ställt upp för dig om jag hade bott närmare. Jag är inte den som inte kan hjälpa en gravid kvinna i nöd. Och tala det kan jag. Får nästan alltid som jag vill, utan att behöva tjata enormt mkt.

Men sjukvården har blivit sämre med åren, det har man ju märkt. Min BM vill tvinga mig att gå och prata om en upplevelse som jag försöker att lägga bakom mig. Har redan gått i terapi och bearbetat det jag vill. Men det förstår inte min BM iaf. Så den psykiska biten verkar personalen inte förstå eller vill ta till sig.

Jag finns här om du behöver stöd, det gör vi allihopa!
    *massa kramar*

• Hopp78

Hej alla!
    Jag är lite nervös nu för jag ska träffa läkare den 24 april för att prata om mitt snitt. Hoppas bara att det inte är ngn grinig person som inte vill bevilja det.
    Klarar inte av att föda vanligt, helt uteslutet för min del då jag har varit utsatt för en våldtäkt.

Har tom problem att gå till en gynekolog, trots att dom är kvinnliga!

Hoppas bara läkaren tar mig på allvar.

• Hopp78

snart3barnsmamma:
    Nej ingen psykolog eller ngt annat. Jag sa till BM mitt skäl till kejsarsnitt och sa oxå att jag hade försökt tänka mig föda vanligt. Men det går inte.
    Hon sa då att dom inte kan tvinga ngn till vaginal förlossning. Men jag blir ändå lite skeptisk... för man vet ju aldrig vilken läkare man får träffa, om personen är bra och allt sånt.

• Hopp78

Jag vet inte så mkt, detta är mitt första barn.

Är det vanligt att man får kejsarsnitt om man har varit utsatt för en våldtäkt? Tänkte bara om ngn vet det härinne?

• Hopp78

snart3barnsmamma:
    Okej får se om jag måste träffa en psykolog eller inte. Skulle jag bli tvingad, kan inte ens tänka tanken...att ligga där med benen isär *ryser*... Men jag hoppas på det bästa iaf. De sjukhus jag har valt är väl inte alltid dom bästa men jag hoppas läkaren lyssnar på mig iaf.

• Hopp78

Jag kan prata om övergreppet, men att gå in på detaljer det går inte men det bör man väl inte behöva göra heller.
    Hoppas oxå på en kvinnlig läkare.

Jodå min BM har redan skickat remiss, vi ska först göra rutin UL och sedan träffa en läkare efter det. Så jag hoppas hon har skrivit i remissen redan att jag får panik. För det har jag berättat för henne. Jag sa rent ut att får jag inget kejsarsnitt då får bebisen stanna kvar inne i magen för jag kan inte föda vanligt.
    Hoppas min BM tog åt sig och skrev ngt i remissen.

Tack för tipset om brevet. Jag blir alltid kallsvettig då jag ska till ett sjukhus, har nog att göra med min andra operationer som jag har gjort och att jag numera avskyr läkare. Vården är inte densamma somd en var då jag var yngre, den saken är klar!

• Hopp78

Nä nu ska jag iväg och bråka med min tandläkar mottagning. Dom idioterna har skickat ut en faktura på 500 spänn för ett möte jag inte ens blev kallad till första gången.
    Så jag ska kräva att dom plockar bort avgiften. Vägrar betala för en tid jag inte ens visste om från början.

Har dock fått problem med exet, han som gjorde övergreppet. Fick brev av polisen idag och jag ska ta ställning till om jag ska begära besöksförbud igen mot honom. Aldrig en lugn stund i mitt liv *suckar*. Om det kräket kunde försvinna ur mitt liv för alltid... Wow vilken dröm!
    Ha det bra alla.

• Hopp78

Tack snart3barnsmamma för ditt stöd och dina svar. Jag ska göra mitt bästa att berätta hur allt gick som den 24 april. Tack för allt. *kramar*

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.