Inlägg från: Missimo84 |Visa alla inlägg
  • Missimo84

Lösaktig eller sexuellt frigjord?

Vem har inte hört kommentaren, "men h*n är ju värsta ludret, lösaktig som f*n". Men samhället har ju förändrats, för typ hundra år sedan så var det extremt lösaktigt att bo ihop innan man var gifta, och att skaffa barn innan dess, rena dödssynden. Sen kom det ju en period när sex e.t.c. blev mer tillåtet och ett samtalsämne som inte var lika tabubelagt. Idag är det ju normalt att bo ihop med sin sambo och ha barn.
    Men ändå så finns det "lösaktiga personer", och jag är nyfiken på:
    -Hur beter sig en lösaktig person?
    -Har lösaktiga personer en viss "stil"?
    -Kan män vara lika lösaktiga som kvinnor?
    -Vilka kriterier måste man uppfylla för att vara lösaktig?

Kan det vara så att ordet lösaktig helt enkelt bytts ut mot begreppet sexuellt frigjord?

(Detta undrar jag inte för att jag har en hemlig plan på att bli lösaktig , utan för att jag är nyfiken på vad ordet har för mening idag)

• Svar på tråden Lösaktig eller sexuellt frigjord?
  • Missimo84

Så om jag fattat det hela rätt så har det med självkänslan att göra om man är lösaktigt eller sexuellt frigjord? Inte om man har haft x antal partners eller typ alltid har kort kjol e.t.c.?

• Missimo84
    IlsaBlackWidow skrev 2008-02-25 15:35:56 följande:
    Jag antar att min uppfattning är baserad på positivt och negativt. Jag tycker att ordet frigjord klingar självkänsla tillsammans med ansvarsfull frihet. Medan ordet lösaktig i princip alltid används i negativa ordalag, varvid jag drar kopplingar till dålig självkänsla och ett utåtagerande i en missriktad jakt på sann intimitet.
    Håller med dig om det där med positiv och negativ inrikting. Det är ju inte så att man säger, "Jag verkligen beundrar dig som är så lösaktig".  Eller jag vet inte...
  • Missimo84
    Fjällmannen skrev 2008-02-26 04:02:04 följande:
    Om man idkar samlag innan man är trolovade så är det lösaktigt.
    Oups då är jag och mer än halva sverige lösaktiga...
  • Missimo84
    Liten Björn skrev 2008-02-27 11:57:11 följande:
    Oj, då är nog dom flesta kvinnor riktiga slampor! =)
    Hihihi
Svar på tråden Lösaktig eller sexuellt frigjord?