Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Mutsy del 6

Hej Danne
    Slidern är helt ny och det skulle inte förvåna mig om ingen sådan ännu rullar i Sverige. Vad jag kunnat lista ut är just den ena skillnaden att den har ett vändbart handtag = du kan köra med svängbara hjulen bak (som du själv skriver), men också att den nog tar mindre plats när du fäller ihop den eftersom handtaget sitter fast på sitt/liggdelen och den då kan läggas ia llat läge (se bild på Mutsys hemsida när de visar ihopfällningen av Slidern). 4-ridern finns ju både med pumpade hjul och med lättare opumpbara hjul, Slidern "bara" med de sistnämnda (vet ej, men antar att hjulen är i samma stl (tex är bakhjulen på UR och 4-rider samma). Ang de andra frågorna kan jag ej svara eftersom min dotter ännu ligger i liggvagn och jag ej fått min 4-rider (har en UR). Jag gör dock bedömningen att kunna ha samma vagn hela vägen, men kanske vill man sedan ändå ha en mindre eller lättare vagn? Även om den som sittvagn är helt ok i vikt och storlek...

• Stormis

gndl: Jo lite får man ju chansa om man vill ha en fräck vagn. Sitter själv fastnaglad vid min brevlåda, men ingen vagn dimper ner. Ska ha skickats förra veckan så jag håller tummarna. Tror också att de stööre hjulen är bättre en bb's små. Dessutom är Mutsyn snyggare och har fördelen med högre liggdel, kommer otroligt näta bebisen. Kan lätt nappluppa eller klappa på kinden samtidigt som man går.

• Stormis

gndl:
    långa leveranstider ja, fast det har ju de flesta beställningsvagnar. Eftersom jag bara skulle ha ett chassi fick jag 5 v väntetid, väntar nu i 7:e, procentuell stor skillnad...

Myrslok:
    Din länk funkar inte. Mutsy har inga egna insektsnät, men standardregnskydd funkar så borde väl standardmyggnät funka. Fast det är klart, jag vet ju inte ens vad du länkar till...

• Stormis

Nu funkade länken (4-rider light)!
    Japp, en hel del som har vad jag vet. Själv väntar jag dock på single spoke och kan ännu inte uttala mig om modellen. Och inte heller kan jag kommentera sittdelen eftersom vi inte börjat använda den ännu. Dottern ligger fortfarande i liggdelen. Men som sagt standardnät skall med största sannolikhet funka. Verkar dock som att den modellen är den som de flesta köper just nu så om du letar lite i tråden hittar du säkert innehavare. Lycka till!

• Stormis

Linn:
    Suffletterna ingår till resp ligg och sittdel (du får en till varje). Kan också tipsa om att maila PingPong och fråga, de säljer den nu och brukar vara snälla med att svara på frågor (för att den bli lite dåliga på det efter beställning...) Babyskyddet med fällbar rygg (Safe2B är samma som IziSleep, bara så att du vet). Helt nytt hos Mutsy så tveksamt om nån har det, fast IziSleepen har ju många!

Danne:
    Fått info om att chassit nu är skickat, vad det innebär vet jag inte, det skulle ju ha skickats för 1,5 v sen... Så ännu har jag det inte. Men det borde ju dyka upp i veckan, tjo hoo! Vet inte hur stor "trakt" du tillåter dig, men jag bor i Varberg så om du har svängarna förbi...

Skumboll:
    Vet att en i tråden väntar på en Spider eller kanske redan har fått den, kolla bakåt nån sida så kan du ju inboxa henne om hon inte gör sig till känna här igen. Suflett ingår, tror vagnen kostar mellan 1500-2000 på PingPong, tyvärr det dubbla i butik i Sverige.

• Stormis

Panny:
    Min beg UR har haft ståbräda på sig. Men de jag köpte av behöll den så uppenbarligen var de nöjda med ståbrädan. Minns oxå att jag läst om en här på FL som tyckte att Mutsy hade den bästa ståbrädan.

• Stormis

Shapiro:
    Vill bara tillägga:
    2,3: att jag inte tror att just UR finns i butikerna i Sthlm (Mammarazzi ligger i Haninge tror jag), men mycket annat skall finnas att titta på.
    4: Mutsy har tre egna som passar varav 2Bsafe (adapter krävs) är samma som IziSleep som fått mkt beröm (de har endast satt egna tyger på). Maxi Cosi passar med adapter och enl instruktionen för vagnen passa flertalet andra "vanliga" också, men jag har inte sett adaptrar till dem säljas någonstans och det behöver man enl instruktionen.

Danne:
    Visst kan ni få komma förbi och kolla. Min make lär ju mobba mig (oss ), he he, men det är inga problem. Inboxa mig så kan vi ju höras av för att bestämma.

• Stormis

Beror lite också på vad man beställer. Vissa färger går snabbare tror jag beroende på hur lager ser ut. Jag har beställt (v 5) bara ett underrede och ett vindskydd. Det skulle från början ha skickats v 10, sedan v 11 och nu fick jag svar att det skickades i veckan, räknar med att det dyker upp inom ett par dagar.

Ingen erfarenhet av 4-rider i snö, men UR beter sig ok om man låser hjulen (vilket jag tror att man får göra på alla svängbara om snön inte är hårt packad). Ränkar med att 4-rider beter sig samma eftersom alla hjulen är stora.

Verkar som om att Mutsy nu kommer att säljas på fler och fler ställen i Sverige. Fick veta att enda barnvagnsaffären i min lilla stad fått förfrågan (fast de tyckte att de hade märken så attd et räcker) så nu kan den nog dyka upp både här och där! Rapportera gärna!

• Stormis

Simonsmami:
    Kanske skall du räkna med att det tar 3,5-4 månader för säkerhets skull...? 12 v känns som ganska standard för icke lagerförda vagnar oavsett märke. Å så kan man ju lägga på lite extra marginal för att vara säker på att få den i tid... Kan ju alltid öva på att bädda den innan . Köpte min i v 25, he he...

• Stormis

Ice:
    Åh grattis! Köpte i Sthlm i butik förmodar jag? Hmm, augusti... Du var ju värre än jag Nu får du övningsbädda och köra ett tag framöver

Shapiro:
    Oj, snabba puckar! Blev det en light? Jag har ju fått vänta i 8 v på single spoke UTAN sitt/liggdel så du måste ha haft supertur! MIn order blev "shipped" för exakt en vecka sen, men har ännu inte dykt upp. Jag är inget orolig över det, men vill ju ha den!!! Håller tummarna för morgondagen! Vilken färg blev det?

Svar på tråden Mutsy del 6