• Zayna

Spricka vid 2a förlossningen??

Jag börjar fundera mer och mer på det här med förlossningen och egentligen är jag inte rädd för smärtan i sig vid just förlossningen, men jag sprack väldigt mycket både invändigt och utvändigt förra gången och undrar hur ni som spruckit vid 1a, hade det vid 2a förlossningen? kan man föda barn utan att spricka om man redan spruckit en gång tidigare?? Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Spricka vid 2a förlossningen??
  • yava

Jag sprack vid mina två första förlossningar, dock inte mycket utan bara några yttre stygn men nu vid tredje förlossningen så sprack jag inte alls. Blev förvånad när jag frågade om dom inte skulle sy och dom sa nej du har inte spruckit nåt!
    Så nej blir mitt svar till dig, man behöver inte spricka varje gång!Skrattande

Anton 2000 , Elias 2004 , Lukas 12/12 2007
  • Chanteuse

Jag sprack i o för sig inte så mycket första, sydde 4 stygn tror jag. Men jag har inte spruckit under dom tre förlossningarna efter.

• Xtina82

Sprack heller inte mycket vid första och kände som dig nu vid mitt andra...va ej orolig för smärtan men jag ville ej spricka....och det gjorde jag inte heller

Så länge du inte tar i allt va du kan och krystar på som in i...andas emellan och håll igen lite så går d säkert bra

Lycka till!

• Zayna

Tack så hjärtligt för svaren. :) Jag blev tillsagd att ta i som bara den eftersom bebisen hade så svårt för att sjunka ner, så krystade i 2 timmar. Tror ej att BM hann med att hålla emot så mycket på slutet men vet ej säkert, var rätt borta ;) Ska försöka tänka på det här när jag skriver mitt förlossningsbrev. Kan ju komma till hjälp då!

• Zayna

Tack så hjärtligt för svaren. :) Jag blev tillsagd att ta i som bara den eftersom bebisen hade så svårt för att sjunka ner, så krystade i 2 timmar. Tror ej att BM hann med att hålla emot så mycket på slutet men vet ej säkert, var rätt borta ;) Ska försöka tänka på det här när jag skriver mitt förlossningsbrev. Kan ju komma till hjälp då!

Svar på tråden Spricka vid 2a förlossningen??