Inlägg från: Gravid2010 |Visa alla inlägg
  • Gravid2010

En fråga till alla förlossningsrädda (första barnet)

Jag var inte rädd med första. Nu med månader av komplikationer efter min förlossning så är jag livrädd inför att gå igenom en förlossning igen... Jag vet att jag till 100% kommer att få samma problem igen.. Känns inte direkt skitkul det inte.

Min BM sa att jag var garanterad kejsarsnitt nästa gång.. men det känns inte heller som en lösning..

• Gravid2010

Ni som säger att ni inte kommer att ha kontroll över förlossningen.. Man har faktiskt väldigt bra kontroll. Barnet och du kontrolleras ständigt med olika apparater och det registreras DIREKT om det är så att barnet inte skulle må bra i magen.

Man ligger ju inte där och är helt borta.. Man kan ju fortfarande tänka och känna vad det är som händer. Smärtan kan kännas otäck men den är överkomlig och den går över i samma sekund som barnet är ute.

Däremot kan man ju aldrig förutspå vad för sorts komplikationer som kan inträffa.. Men om man säger såhär... det mesta går att fixa idag.. Kanske inte allt lika smidigt..men det mesta.

Man ska ha väldig otur om man får ovanligt ont och spricker så att man får långvariga komplikationer av det. (långvariga = månader.)

Svar på tråden En fråga till alla förlossningsrädda (första barnet)