• Dora

Om det kör igång - planerat snitt

Låt säga att man har blivit beviljad planerat snitt pga förlossningsrädsla. Vad händer om förlossningen startar innan? Snittas man då eller blir man varsågod att föda vaginalt? Jag är inte gravid själv, jag bara undrar.

Så länge min chef låtsas att jag har hög lön låtsas jag att jag har mycket att göra.
  • Svar på tråden Om det kör igång - planerat snitt
  • Ulrika74

Jag har inte varit med om det själv men en kompis syrra blev beviljad snitt just för förlossningsrädsla.
    När hennes förlossning startade av sig själv någon vecka tidigare så fick hon snitt iallafall. Hon bor i Stockholm.

Gift med Hjärtegullet och mamma till Skorpan, Korven och Grisen
  • livetlilla

Då ska man få ett akut kejsarsnitt istället - och i nästan alla fall så blir det så, men inte alla - jag blev tvungen att föda vaginalt eftersom förlossningen gick så fort - de hann helt enkelt inte utföra ett snitt.
    Men i normala fall så blir det planerade snittet istället ett akutsnitt.

• systersandra

Om du blivit beviljat ett så blir det ett snitt iallafall men det blir ett akut snitt. Fast proceduren blir nästan helt identisk ändå som ett planerat.

• Snäckan05

Vet en som skulle ha planerat snitt men fick föda vaginalt eftersom det satte igång av sig själv och det var för långt gånget för snitt när hon kom in. Så det var väl samma som för Lillalivet här ovan.

Svar på tråden Om det kör igång - planerat snitt