• challe 1

hjälp mig prata med mig

sitter här ensam hemma sambon kommer hem snart, men jag har panik nu. gråter och skakar pch hyperventlierar. jag måste få höra att bebis inte mår dåligt av att jag mår så här.

varför jag har panik är för att jag är så himmla rädd för förlossningen, har ungefär sju veckor kvar till bf, och jag har nu kommit på för sent att jag inte klarar av det här. Min bm skickade en remiss till auroramottagningen förra tisdagen, men jag har inte fått svar ännu och nu har jag fått panik.

snälla lugna mig bara genom att berätta för mig att bebis mår bra fast jag är rädd och gråter och hyperventilerar.

• Svar på tråden hjälp mig prata med mig
  • challe 1

tack äventyr. jag läste din förlossnings berättelse och ja den verkade ju inte så jobbigt. tyvärr är det lite mer än bara själva förlossnings prosessen som är jobbig för mig. din bebis kom i vecka 33? hur vanligt kan det vara att bebisen kommer så tidigt?

• challe 1

tack för alla inläggen. jag ska träffa min bm på fredag så det är inte så länge kvar. där emot så har jag fortfarande inte fått tag på aurorabarnmorskorna. ska testa ringa i morgonbitti.

• challe 1
    solrosen00 skrev 2007-12-18 15:43:04 följande:
    om du nu mår så dåöigt så tycker inte ja att du ska vänta tills på fredag utan ring din bm imorgon å säg att du måste få en tid snarast till aurora.. nu e de ju jul så de är väl stängt en del antar jag..
    jag ringde henne igår och frågade ifall hon hade skickat in remissen, och det hade hon. men eftersom jag inte har fått svar ännu så tyckte hon att jag kunde ringa dom själv också, problemet är bara att deras telefon tid är 8.15-8.45 endast onsdagar och torsdagar.
  • challe 1
    idisb skrev 2007-12-18 15:45:06 följande:
    jag ha gott hos aurora mottagning pga av hemsk förlossning o det har varit guld värt! ha fått hjälp där med snitt som sist utväg och en plan på hur dom ska göra på sjukhuset och vilken skillnad! nu när jag va inne på kontoll va dom pålästa ( doktorerna) innan dom underöskte mig o kunde bemöta mig väl. ja ha levt med rädslan varje dag sen plusset. nu sitter jag här med svaga värkar o oj va rädd jag är.
    hur lång tid tog den prosessen? jag är rädd att jag inte ska hinna få nån hjälp av dom, just nu känns kejsarsnitt som enda allternativet men det är väl antagligen på tok försent. dumma mig att tro att jag ska klara detta själv, hade jag inte ignorerat tankarna och tänkt att ju närmare jag kommer ju lugnare blir jag. dumma mig. åh herregud kom preis på att det är ju julafton på MÅNDAG. jag kommer inte hinna träffa dom i år ju!!!
  • challe 1

fan jag skuller inga auroramottagningen i dag. och min bm sa att deras telefon tid var 8:15 till 8:45 och på hemsidan står det samma sak. när jag ringer vid 8:15 så kommer jag till växeln och surtanten säger att jag har missat deras telefontid att den är mellan 7:30 och 8:00... jag har inte tid med det här. jag måste ju få prata med dom!

• challe 1
    Yrslan skrev 2007-12-19 08:26:44 följande:
    Kan du inte bara åka dit och vägra gå innan du fått prata med någon, skulle jag gjort!!!! Vem vågar trotsa en gravid kvinna
    ja jag kände för att göra det i går eftermiddag när jag skrev den här tråden. men jag vågar faktiskt inte. bara att gilla läget och ringa lite tidigare i morgon.
  • challe 1
    solrosen00 skrev 2007-12-19 09:40:23 följande:
    du kanske hinner få en tid nåndag nästa vecka torsdag å fredag e ju inga röda dagar...
    måndag nästa vecka är ju självaste julafton.
  • challe 1

har fått tag aurorabm i dag. gjorde mig inte gladare precis började gråta i telefon. dom hade fått min remiss förra veckan men det hade inte stått nått telefon nummer. fast min bm frågade vad jag hade för telefon nummer när hon skrev remissen. och dom jobbar bara måndagar och onsdagar. på måndag är det julafton och på onsdag är det en röd dag. sen är vi i januari, och då hade dom inte mycket tid heller, men hon skulle höra med sin kollega om dom kunde snickra ihop nån tid till mig. FAN jag har ju bf den 7 februari. kunde dom inte skicka mig till ett annat sjukhus då?

Svar på tråden hjälp mig prata med mig