• challe 1

fick du beviljat snitt?

fick du beviljat snitt hur lång tid tog det att få det beviljat och vad hade du för anledning att vilja ha snitt?
    jag är så sjukt rädd, har ångest gråter hela tiden och är så himmla rädd att inte få snitt. har mindre än två månader kvar till bf och pratade med min barnmorska om det här i förrgår för första gången. tror ni jag hinner gå igenom prosessen och få snittet beviljat? vet inte vad jag ska ta mig till kan knappt andas.

• Svar på tråden fick du beviljat snitt?
  • bustjejen
    gustafssons skrev 2007-12-13 11:53:47 följande:
    Jag snittades, men akut. o jag blödde så mycke under op så två dagar efter fick de ge mig två påsar blod.FÖD VAGINALT! det är värre efter snitt många gånger.
    Det är en del skillnad på akut och planerat snitt dock...
  • Me o Mike

Ja.. Jag fick också "akut" iofs.. Men det gick väldigt lugnt till..
    Men det var bara efteråt det var vidrigt jobbigt..

bustjejen skrev 2007-12-13 11:58:13 följande:
    Det är en del skillnad på akut och planerat snitt dock...
  • siamusen

Jag är snittad 2 ganger, en akut och en planerad och de var toppen båda gångerna. Hade inte speciellt ont och såg inget blod Har inget negativt att sâga om snitt.

Jag tror du hinner fa snitt beviljat, men först kommer du fa prata med spec-bm. Kanske râcker med att du gar en gang, det beror lite pa

Lycka till, hur du än gôr.

• challe 1

puffar för att få flera svar

• miss maple

Jag fick beviljat snitt i måndags.
    Det beror på att sist jag fick barn blev det akutsnitt vilken resulterade i att jag hamnade i en förlossningsdepp.

• challe 1

miss maple skrev 2007-12-13 16:59:37 följande:

Jag fick beviljat snitt i måndags.Det beror på att sist jag fick barn blev det akutsnitt vilken resulterade i att jag hamnade i en förlossningsdepp.
    okej.. hur lång tid tog själva prosessen att få det beviljat? jag har som skrivet inte så lång tid på mig.
  • miss maple

Jag träffade läkaren i måndags som sagt och då tog jag upp det igen (träffade läkaren i oktober första gången) Hon godkände det i måndags så jag vet inte hur man ska räkna det från.
    Oktober tills nu eller från i måndags.

Hoppas du får den hjälp du behöver.
    Förstår stressen.

• Marianne83

TS: Jag hoppas det går bra för Dig! Jag ska förvisso föda först i början av april, men var till en Aurora-BM o pratade om min rädsla i veckan. Hon sa att ingen kan tvinga en att föda vaginalt om man inte vill, så ligg på dem! O yrka på att det inte är bra för bäbisen att Du känner den här stressen..!

• challe 1
    Marianne83 skrev 2007-12-14 13:38:43 följande:
    TS: Jag hoppas det går bra för Dig! Jag ska förvisso föda först i början av april, men var till en Aurora-BM o pratade om min rädsla i veckan. Hon sa att ingen kan tvinga en att föda vaginalt om man inte vill, så ligg på dem! O yrka på att det inte är bra för bäbisen att Du känner den här stressen..!
    tack. det ska jag verkligen göra. ja bebisen måste ju bli jätte stressad när jag kommer in i mina stressstunder några gånger om dagen. har jag inte tänkt på.
  • catta28

Jag har också fått snitt den 27 december. De tog ungefär 2 månader innan jag fick de beviljad snitt. först samtal på samtal sen fick jag träffa en läkare som berättade för mig att jag får snitt.

Svar på tråden fick du beviljat snitt?