fick du beviljat snitt?
Spartacus skrev 2007-12-16 10:09:42 följande:
jag förstår inte riktigt det här, om man stenvägrar vaginalt så kan dom väl inte tvinga en?Sitter själv i en sits där jag inte kommer skaffa fler barn om jag inte är garanterad ett snitt, pga min första förlossning.
Men det är en annan historia.
Hoppas att du TS kommer till någon som går igenom allt detta med dig ordentligt, och att du hinner få ett beslut.
Du ska inte behöva gå och vara så uppjagad, det är inte bra för vare sig dig eller din bebis. Håller tummarna för dig!
Jag gjorde ett snitt med min dotter, och jag mådde inte alls så dåligt eller hade ont efteråt. Jag kan ju inte jämföra med en vaginal förlossning, men å andra sidan, vem sjutton kan jämföra och säga det ena är bättre än den andra, när ALLA förlossningar ser olika ut och upplevs olika för alla kvinnor.
Hoppas du får ett lugn inför din förlossning, oavsett om den blir vaginal eller inte.
Jag var också väldigt väldigt uppstressad över en vaginal förlossning, men när tiden gick och ju närmre vi kom bf så kände jag att "jag fixar det här!" men var ju såklart nervös fortfarande. Nu hade vi aldrig något val, så det blev snitt till slut.