• TheFamily

fick du beviljat snitt?

Gumman!! Jag vet att du är rädd, alla är rädda alla har panik. Men vi är ju gjorda för det här. Och hur vet du att du inte skulle kunna föda normalt när du aldrig har gjort det tidigare. Ett snitt blir så tråkigt för mamman. OM ryggbedövningen tar så skiljs du från bebisen i minst 5 tim efter snittet, du har jätteont i snittet och mår sämre än efter en vanlig förlossning. Snälla försök att lita på förlossningspersonalen, de vet verkligen vad de gör!!
    Lycka till på din förlossning!!

Kram

• TheFamily
    miniGrynet skrev 2007-12-16 16:46:21 följande:
    Vet mååånga som inte alls behövt vara ifrån sitt barn så länge efter ett snitt! Många får ha sina barn hos sig på uppvaket, så det stämmer inte. Jag hade inte jätteont i snittet, och dessutom så erbjuds man så bra smärtlindring, utan att för den delen gå och vara borta i huvudet för det! Alla mår absolut inte sämre efter ett snitt i jämförelse med en vaginal. Tycker inte att man ska uttala sig om detta om man inte vet att det är så för ALLA!
    Jag tar inte detta ur luften!!! Jag jobbar på förlossningen och har varit med på över 1000 förlossningar och snitt, så jag vet vad jag pratar om. Har jobbat på olika sjukhus här i landet så jag kan jämföra mellan olika sjukhus också. Har kanske 200 snitt bakom mig så jag kan visst uttala mig om hur kvinnorna mår efter!! Sen behöver man ju inte tyda allt så himla bokstavligt!! Hur kvinnor upplever både snitt och förlossning är ju olika för ALLA, men jag menar i stort sett brukar det faktiskt vara som jag säger. Synd att du måste försvara dig så, jag menar ju inget illa. Jag är absolut ingen KS-motståndare, tycker det är super att det finns, men det ska inte vara det "naturliga" sättet att föda barn...håller inte du med om det? Det är trots en stor bukoperation...och jag tycker det är synd att det inte talas mer på MVC om riskerna med ett snitt...
    Lycka till!
Svar på tråden fick du beviljat snitt?