• siamusen

fick du beviljat snitt?

Jag är snittad 2 ganger, en akut och en planerad och de var toppen båda gångerna. Hade inte speciellt ont och såg inget blod Har inget negativt att sâga om snitt.

Jag tror du hinner fa snitt beviljat, men först kommer du fa prata med spec-bm. Kanske râcker med att du gar en gang, det beror lite pa

Lycka till, hur du än gôr.

• siamusen
    systersandra skrev 2007-12-16 16:54:56 följande:
    Man kan väl inte ha barnet med sig på uppvaket.Om mamman blivit sövd så sover hon ju på uppvaket och vem ska då ta hand om bebisen? Har hon fått spinal etc är hon ju för det mesta på förlossningsavdelningen. Förstår inte alls hur det går ihop
    Vid mitt akuta snitt fick jag barnet en kort stund innan jag syddes ihop. barnet var da med min man. Sedan fick jag barnet pa en gang när jag lämnade operationsrummet.

Vid det planerade fick jag barnet efter uppvaket, men det var pa ett annat sjukhus.
  • siamusen
    gustafssons skrev 2007-12-16 21:31:01 följande:
    lägg märka till att jag fick vara utan min tjej tre timmar fast jag va vaken!!
    Fast det verkar ju bero pa var man föder.
  • siamusen
    miniGrynet skrev 2007-12-16 21:41:13 följande:
    Jag tror också att det beror på, är ju inte så på alla ställen, tack o lov! Ingen vill ju skilja på mamman/barnet i onödan, även om det finns en toppen-pappa med i bilden. För mig dröjde det drygt 5 timmar, men det berodde på andra saker som inte hade med själva snittet i sig att göra.
    Jag fick ju ena barnet, men inte det andra. Dock var jag inte pa uppvaket sa lânge som fem timmar. Snarare nagon timme, kanske 1.5.
  • siamusen

challe 1 skrev 2007-12-18 12:35:56 följande:

marianne83, självklart vet jag att det är nålar och blod under ett kejsarsnitt. men det blir inte stressat om det blir ett planerat snitt. jag hinner emla innan. jag hinner tänka.
    Blodet ser man ju dessutom inte
  • siamusen

challe 1 skrev 2007-12-18 12:50:03 följande:

siamusen du är så snäll kan inte du föda bebisen åt mig? jag börjar verkligen få panik nu. aurora barnmorskorna har inte ringt ännu. det har gått en vecka sen bm skickade remissen. dom har bara telefon tid mellan 8.15 till 8.45 onsdagar och torsdagar så jag ska ringa i morgon. och sen är det ju och sen är det januari.. fan jag kommer inte hinna. *gråter*
    Du kommer hinna

Ring imorgon och tjata lite. Kräv att fa en snabb tid för att du mår dåligt att att vänta.

När dui vâl fått tid så kan det ju gå fort.

En annan sak..apråpå bökandet i magen: Det är inte alltid de bökar heller. Mitt akutsnitt båkaes det under, men det är ju inget som gör ont.

Mitt planerade snitt bökades det inte under. Jag hade lika gärna kunnat sola solarium, sa lugnt var det
Svar på tråden fick du beviljat snitt?