Inlägg från: Marianne83 |Visa alla inlägg
  • Marianne83

fick du beviljat snitt?

TS: Jag hoppas det går bra för Dig! Jag ska förvisso föda först i början av april, men var till en Aurora-BM o pratade om min rädsla i veckan. Hon sa att ingen kan tvinga en att föda vaginalt om man inte vill, så ligg på dem! O yrka på att det inte är bra för bäbisen att Du känner den här stressen..!

• Marianne83

Det här är verkligen en så himla svår fråga... Jag väntar mitt första barn o var tidigare så säker på att jag absolut för allt i världen INTE ville föda vaginalt. Gick o pratade med en Aurora-BM med inställningen att jag skulle övertala dem att snitta mig. Vet inte om hon jag pratade med var en jäkligt bra hjärntvättare, men även om jag fortfarande är jätterädd för förlossningen, så vill jag som ändå inte gå miste om att få vara med om den. Hela processen liksom... Jag trodde jag var dödligt rädd för ALLT som hade med en vaginal förlossning att göra, men efter en o en halv timmes samtal, så hade vi ringat in det till att det faktiskt bara är utdrivningsskedet jag är jätterädd för; Att spricka, o få ett helt förstört underliv... Resten vill jag vara med om... Jag vill att jag, min sambo o vår bäbis ska göra det här tillsammans från början till slut..! Det är ju en rätt intim sak när man tänker efter, o man kan ju få bestämma så mycket av hur man vill ha det själv! (Även om jag inte vill vara utan en proffsig BM )

Men men... Jag har en ny tid hos Aurora i slutet av januari, och jag behöver inte ta något beslut innan dess, o kanske inte heller då. Men vill jag verkligen snittas så kommer jag få det, det lovade hon. Just nu hoppas jag bara att den här nya önskan om att föda vaginalt ska mogna mer, så att jag verkligen vill hela jag... Det känns inte bra att ändå vara så rädd för den del av förlossningen som borde vara den bästa! Jag kommer kräva att få bli undersökt ordentligt innan, så de får konstatera att jag verkligen inte är i riskzonen för att få en svår förlossning. Helst vill jag ha ett facit som säger att det kommer gå bra innan jag tar beslutet..!

TS: Vad är Du mest rädd för med en vanlig förlossning?

• Marianne83

TS: Detta säger jag verkligen inte för att skrämma Dig, men det är ju nålar o blod inblandade vid ett snitt också... Jag tänkte så himla mycket på hur "enkelt" det skulle bli med ett snitt innan, men jag insåg ju att det är det en hel del som ska bökas med då också, trots att man missar allt det man inte vill missa med en vanlig förlossning... Tyvärr smetas det ju inte bara på en bedövningsgel på magen, o så kan de snitta o plocka ut bäbisen... O Du kan få sådan smärtlindring att Du aldrig behöver känna den här okontrollerade smärtan vid en vaginal förlossning också!

Nej, nu ska jag inte sitta här o komma med någon vaginal förlossnings-propaganda, jag vet ju själv hur otäckt det är är att vara rädd! Det är klart Du ska bli snittad om det är det Du vill! Då får Du en epiduralbedövning, (likadan som Du kan få vid vaginal förlossning), o så får Du ha såret på magen istället för i underlivet! Det tyckte jag också länge kändes mycket bättre... Det enda jag egentligen vill komma fram till är att det finns ju tyvärr inget sätt som är helt oproblematiskt, även om det är lätt att känna att ett snitt är det, innan man fått så mycket info...

Lycka till i alla fall! Kram!

Svar på tråden fick du beviljat snitt?