• hejsvej

Känns värkar som intensiv mensvärk?

Har hört en del beskriva värkarna som mycket kraftig mensvärk. Har mens just nu och hade inatt en jäkla mensvärk, nästan spyfärdig av den där påfrestande, molande smärtan. Då tänker man hur fan det ska kännas att få riktiga värkar, om det är såhär fast typ tusen ggr värre! Hallå?! Och därtill kanske det håller på i många många timmar. Nej, nu börjar jag ännu en gång undra om jag verkligen är kapabel att föda barn... Huuu.

• Svar på tråden Känns värkar som intensiv mensvärk?
  • hejsvej

OK, nu blev jag lite lugnare av era svar här. Med risk för att låta mesig så måste jag ändå erkänna att jag tycker att mensvärk kan vara riktigt påfrestande, men det är kanske just för att man varken får någon uppehåll i smärtan, samt att man ju inte får ut något positiv av det hela. Bara negativt liksom. Min syster har det ännu värre, hon nästan svimmar och kan ligga och kräkas i en halv dag när mensen sätter igång. Riktiga sammandragningar får hon också. Så det är nog inte utan att hon heller undrar hur fasen hon ska kunna föda barn.

• hejsvej

Hehe, ok Ja jag tror faktiskt inte att jag är särskilt överkänslig eller så, men jag ogillar verkligen sättet mensvärken känns på. Man blir ju så påverkad i hela kroppen på något sätt. Det trycker och strålar åt alla håll och man blir illamående. PMS får jag också, ca 2 dagar innan mens. Då kan jag bli helt hopplös, gråta för skitsaker och anklaga mig själv för allt möjligt. Verkligen inte kul. Inte för min sambo heller för den delen... hehe.

• hejsvej
    Frup1 skrev 2007-12-18 04:33:35 följande:
    Jag sitter här och har snart gått över tiden med mitt första barn 2 veckor. Har nu en ganska rejäl mensliknande smärta och tro mig trots att jag är livrädd för hur förlossningen ska gå så längtar jag nu tills det kickar igång och får gärna göra hur ont som helst, bara jag får träffa min lilla bebis. Längtan efter den lilla tar över såpass att det helt klart blir värt det att ha ont ett tag
    Åh, vad spännande! Det kommer säkert att gå jättebra för er!
  • hejsvej
    Frup1 skrev 2007-12-18 04:38:25 följande:
    Tack , hoppas det. Det ska faktiskt bli riktigt spännande, man får försöka se det som en unik upplevelse i livet helt enkelt...även om det kan vara lite svårt kanske just när det gör som ondast
    Hur har det gått för dig? Nyfiken!
Svar på tråden Känns värkar som intensiv mensvärk?