Välja snitt istf vaginalförlossning?
Jag har fött 4 barn vaginalt och ett med planerat snitt. Snittet var med tredje barnet. Kan säga såhär. Snittet var inget i jämförelse, det var en räkmacka. Var uppe och gick samma dag som OP, åkte hem på dag 3 utan smärtstillande. Jag bar, städade, handlade och allt precis som vanligt från början. Var på långpromenad dagen efter vi kom hem från BB... I stora drag tyckte jag att man kom dit, var nervös såklart, snittades, kännde ingenting alls under snittet (smärta) sen hade jag ont på OP dagen men sen gick det över FORT.
Hade mkt ondare efter jag fött vaginalt.
MEN jag föredrar iaf att föda vaginalt. Och hoppas jag slipper snittas i framtiden. Skulle jag snittas så skulle jag inte vara rädd elelr så, för det känndes tryggt. Men jag vill gärna vara med om allt som har med den vaginala förlossningen att göra... hur lång tid tar det? All spänning.. att ksta ut barnet å få h*n på magen helt kletig och få kolla efter vad det vart och känna efteråt att man klarade av hela jobbet med sin egna kropp ;) Men det e jag det... tycker du ska prata med din bm och be att få träffa en aurora bm!