Känner du till den nya lagen om dimljusen?
Jo, vi vet att det är olagligt men inte att dom fått ge böter för det.
Jo, vi vet att det är olagligt men inte att dom fått ge böter för det.
Hur som helst!
Bötern är betald och jag förstår självklart att dom bara gjorde sitt jobb men jag tycker det finns farligare saker i trafiken är bilister som kör med dimljus/halsljus.
Så jag blev förbannad på plats när vi blev stoppade.
För det var inte så att dom stannade oss för dom råkade se en bil som använde dimljusen olaglit utan dom var ute och jagade alla bilar med den kombinationen, det gjorde mig arg!
Men men nu är det som det är och vi vet vad som gäller och hur vi ska använda dimljusen på ett lagligt sätt.
Och det där med att många av er har fått böter för det tidigare stämmer säkert, men till oss sa som att det är nytt att dom får ge böter för det, för dom poliserna sa att dom bara har fått ge en varning förr och be bilisten stänga av dom.
Så jag trode ju såklart att det som sa stämmer eftersom dom är poliser och dom borde ju ha koll på läget, men tydligen inte!
Nu ser jag ingen anledning till att jag ska tjaffsa med er om detta mer, nu vet ni hur det ligger till!
Ha en trevlig helg!
Läs inlägg: 345, tack!
Ja, vad skrev jag inte i inlägg 345? Sluta tjata om detta nu.
Jag har inte fel, polisen i växjö har fel.
miss chilli skrev 2007-12-08 01:59:47 följande:
Nej, jag vet väll vad dom båda 2 sa till oss? Samma sak har polisen här hemma också sagt så jag vet inte vad jag ska tro.. Men jag vet vad jag hörde! Sen om dom inte vet vad dom snackar om är ju en annan sak, är ju inte mitt fel eller?
miss chilli skrev 2007-12-08 02:23:53 följande:
Tydligen, folk fattar väl inte mitt inlägg jag skrev igår kväll.
Men vad finns att tillföra? Är det inte ganska klart allting nu, eller? Vad är det som inte är det?
Frågan var ju fortfarande INTE om det är förbjudet att köra med dimljus/halvljus!!!!!!!!!!!!!!!
Det förstår väl jag också. Men det var inte det som var frågan och har aldrig varit.