Känner du till den nya lagen om dimljusen?
Vi har snygga nya bilar så det ni har inbillat er att vi kör med dimljus för att göra våra fula bilar snygga är ju bara CRAP!
Vi har snygga nya bilar så det ni har inbillat er att vi kör med dimljus för att göra våra fula bilar snygga är ju bara CRAP!
Vi har betalat den och nu kör vi med dimljus på lagligt sätt.
Nu vet vi vad som är lagligt gällande dimljus/halvljus.
Dessutom är våran bil minst lika snygg utan dimljus.
Nej, det är min sambo som kör med dimljus av den anledningen inte jag.
Är många som säger att dom fått det tidigare och det kan säkert stämma att det är så. Jag tycker bara det är så konstigt att dom poliserna här hemma inte har gett oss böter tidigare isåfall om dom har kunnat det. Och dom poliserna som gav oss böter i Växjö sa ju att det är nytt att dom får ge böter för det, känstigt tycker jag! :S
Nej, men dom har ju stannat oss och bett oss stänga av dom.
Dom har GARANTERAT haft tid och ge böter om dom nu hade fått det.
Ja, och då ger man väll böter isåfall? Vilket dom INTE har gjort.
Ja, det är ju mycket bättre av dig att blända tillbaka med helljus? Haha, det är ju nästan värre än att köra med dimljus/halvljus. HELLJUS bländar något förjävligt i mörker. Du är inte bättre då ett dugg.
Där håller jag inte med! Jag upplever nämnligen aldrig dimljus som bländande. Inte lika som helljus iallafall. Och är man så känslig kanske man inte ska köra bil.
game set match skrev 2007-12-07 23:00:26 följande:
Dimljus är extraljus. Hur menar du nu?
Jodå, det ska jag visste! Jag är en jävligt bra bilförare och lugn!
Nu är det ju så att det finns lagliga sätt att använda dimljus på också. Och det finns INGEN som kör helt lagligt i detta land! Så är det bara. Vissa kör med dåliga däck, vissa kör för fort, andra kör med obesiktigade bilar och vissa med dimljus och extraljus. Ingen är bättre än någon annan! Så är det bara.
game set match skrev 2007-12-07 23:04:36 följande: