• N1klas

Känner du till den nya lagen om dimljusen?

Ja, man måste dock kolla tillbaka lite för att förstå varför TS skrev som hon gjorde som svar. ;)

Lolilla skrev 2007-12-04 16:52:22 följande:
    Ett exempel på avancerad debatteknik
  • N1klas

Ja jo, jag håller med som du troligen sett.
    Det är förjävligt.

Lolilla skrev 2007-12-04 18:04:06 följande:
    Läste inläggen i början av tråden. Det räckte bra för mig. En av mina bästa vänner omkom i en olycka där de blev bländade och körde år helvete. Så jag har inget som helst överseende med fjantbrudar som tycker de kan köra runt hur fan som helst för att det "ser tufft ut".
  • N1klas

Det bästa är att försöka att bita ihop och inte sjunka till samma låga nivå om man kan. :)

Mollie skrev 2007-12-04 23:23:24 följande:
    Har ej läst hela tråden men vill bara komma med en kommentar och den är; ÄNTLIGEN!!! Jag AVSKYR folk som kör med dimljusen på utan att det behövs=det ser coolt ut! Jag blir så äckligt bländad av de där dimljusen och att inte jag hjar kört åt helvete än är bara ren tur!! Varje jag möter med dimljus får ett hellyse av mig!! *morr*
  • N1klas

Att ge igen med något som riskerar någons liv är ganska låg nivå ja.

Mollie skrev 2007-12-05 11:20:58 följande:
    Låg nivå? Hårt mot hårt kallar jag det!
  • N1klas

Ja, grejen är väl att du inte kan veta vilka som lyckas få på dimljusen av misstag.
    Det händer ganska ofta. :)

Att blinka är en annan femma. Då kan man göra folk uppmärksamma på att de gör fel.

Mollie skrev 2007-12-05 14:53:00 följande:
    Ja, men de riskerar mitt liv med! och för at förtydliga så blinkar jag åt dem med hellyset, inte har jag helljusen på konstant... Det kanske du mittuppfattade? Och en som blinkar med hellyset blir man inte bländad av...
  • N1klas

Har jag påstått något sånt?
    Jag vet varför och det var därför jag sa att man måste läsa tillbaka för att förstå varför du svarade med i***t.

alisandra skrev 2007-12-05 19:54:26 följande:
    Vad var det för konstigt med att jag svarade som jag gjorde där då menar ni?
  • N1klas

Men snälla. Bara för att det finns saker som är farligare än dimljus så är det inte fritt fram att göra som man vill och sedan tycka att polisen ska syssla med annat. Om folk inte sket i reglerna och lagarna så skulle polisen inte behöva lägga energi på skiten!

• N1klas

Jag förstår inte när man försöker rättfärdiga en handling eller sitter och tjatar om att det finns farligare saker. Sitt och säg det rakt upp i ansiktet till någon som förlorat en vän eller vad som helst i en dödsolycka orsakad av bländning. Något som just du tycker är hemskt onödigt att lägga resurser på kan ha ett annat värde för någon annan. Lagarna ska följas oavsett om det finns saker som är farligare än andra. Är det verkligen så svårt att tänka lite längre?

• N1klas

Det finns farligare saker. Det stämmer säkert. Men... vad spelar det för roll?

• N1klas

Nu är jag inte polis eller liknande som kan säga något om hurvida de prioriterar fel eller ej men kör de en kväll där de riktar in sig på dimljus så är det så. En annan kväll riktar de in sig på annat. Trafikpolisen kollar enbart trafik. Ofta så kollar de inte bara en grej utan flera på samma kväll. Det är ju inte så att du kan komma i 160 knyck och se polisen strunta i dig för att de har någon speciell "dimljuskväll". Uppenbarligen så är det ett problem och dagligen möter man folk med dimljus och halvljus även när det är bäcksvart. När ska dessa personer lära sig? Ska polisen skita i det som vissa anser vara mindre farligt än annat? Varför ska de strunta i vissa brott men inte andra?

Moon Child skrev 2007-12-05 21:12:36 följande:
    Vi menar att de prioriterar fel helt enkelt....
Svar på tråden Känner du till den nya lagen om dimljusen?