Känner du till den nya lagen om dimljusen?
Ja, man måste dock kolla tillbaka lite för att förstå varför TS skrev som hon gjorde som svar. ;)
Ja, man måste dock kolla tillbaka lite för att förstå varför TS skrev som hon gjorde som svar. ;)
Ja jo, jag håller med som du troligen sett.
Det är förjävligt.
Det bästa är att försöka att bita ihop och inte sjunka till samma låga nivå om man kan. :)
Att ge igen med något som riskerar någons liv är ganska låg nivå ja.
Ja, grejen är väl att du inte kan veta vilka som lyckas få på dimljusen av misstag.
Det händer ganska ofta. :)
Att blinka är en annan femma. Då kan man göra folk uppmärksamma på att de gör fel.
Har jag påstått något sånt?
Jag vet varför och det var därför jag sa att man måste läsa tillbaka för att förstå varför du svarade med i***t.
Men snälla. Bara för att det finns saker som är farligare än dimljus så är det inte fritt fram att göra som man vill och sedan tycka att polisen ska syssla med annat. Om folk inte sket i reglerna och lagarna så skulle polisen inte behöva lägga energi på skiten!
Jag förstår inte när man försöker rättfärdiga en handling eller sitter och tjatar om att det finns farligare saker. Sitt och säg det rakt upp i ansiktet till någon som förlorat en vän eller vad som helst i en dödsolycka orsakad av bländning. Något som just du tycker är hemskt onödigt att lägga resurser på kan ha ett annat värde för någon annan. Lagarna ska följas oavsett om det finns saker som är farligare än andra. Är det verkligen så svårt att tänka lite längre?
Det finns farligare saker. Det stämmer säkert. Men... vad spelar det för roll?
Nu är jag inte polis eller liknande som kan säga något om hurvida de prioriterar fel eller ej men kör de en kväll där de riktar in sig på dimljus så är det så. En annan kväll riktar de in sig på annat. Trafikpolisen kollar enbart trafik. Ofta så kollar de inte bara en grej utan flera på samma kväll. Det är ju inte så att du kan komma i 160 knyck och se polisen strunta i dig för att de har någon speciell "dimljuskväll". Uppenbarligen så är det ett problem och dagligen möter man folk med dimljus och halvljus även när det är bäcksvart. När ska dessa personer lära sig? Ska polisen skita i det som vissa anser vara mindre farligt än annat? Varför ska de strunta i vissa brott men inte andra?