Känner du till den nya lagen om dimljusen?
Med det menar ju beslutet att dom får ge böter för det nu. Jag har skrivit fel.
Med det menar ju beslutet att dom får ge böter för det nu. Jag har skrivit fel.
Håller helt klart med dig! Och det är konstigt att poliserna både där och här hemma säger så och att många andra säger sig ha fått böter för det frut, så jag vet inte vad man ska tro.
Men skitsamma nu liksom! Bötern fick, betald är den och nu använder vi dimljusen lagligt, så nu finns det inget problem här längre, därför förstår jag inte varför denna tråd lever kvar?
Älta i gammalt skit!
Det handlar om BÖTERNA, INTE om lagen som säger att man inte får använda dimljus med halvljus.
Hehe, okej. Synd att ingen annan sett det. :P
Vad ska jag ändra åsikt om? Den här diskussionen handlar inte om att ni ska få mig att ändra åsikt. ;)
Nej, men jag förstår inte vad som finns kvar att disskutera?
Eller visst kan man disskutera, men varför tjaffsa om det vi gjorde? Bötern är betald och vi kör nu lagligt med dimljus.
Så det finns inget problem från våran sida längre iallafall.
Konstigt, är så många som säger som du. Varför sa poliserna till oss att det är nytt att dom får ge böter för det? Konstigt, men men.. Nu är det som det är. :)
Ja, men jag vart ju såklart tveksam när både poliserna här hemma in stan och dom där nere i Växjö sa så. :S Förvirrande.
Men men, skitsamma! Nu är det ju somsagt som det är. :)
Orkar inte tjaffsa om sånt. Nu är den betald iallafall och vi använder dimljusen lagligt. Varför tjaffsa när man vet att man brytit mot lagen? Vi vet ju att vi körde med dimljus och halv ljus och dom hade oss på film, så jävla dum är jag inte så jag sitter där och blånekar när jag ser våran bil och reg plåt.
Precis, vi visste ju somsagt att det var olagligt. Då är det ju bara och stå sitt kast. Orka tjaffsa om sånt? Jag är ju inte dum i huvudet precis.
Jo, det gjorde de. För när vi stog där och skrev papper så åkte en mötande bil förbi med dimljus och halvljus, då filmade dom den och ropade till en annan bil att ta den. Så jo, dom var ute efter bilar som körde med en kombinationen.
Dom sa ju till oss att dom var ute efter sånna. Dom hade bötfällt 12 bilar innan oss. Så jag vet vad dom sa till mig, inget jag hittar på. Men vad spelar det för roll nu?
Hallå? Det är slut tjaffsat om detta. Vi har betalat bötern och nu kör vi lagligt med dimljusen, så det finns inget problem mer.
Ja, och säkert fler efter oss eftersom vi mötte massa bilar med den kombinationen. :P
Haha, hej då.
Javisst! :)