alisandra skrev 2007-12-11 21:31:47 följande:
Dom sa ju till oss att dom var ute efter sånna. Dom hade bötfällt 12 bilar innan oss. Så jag vet vad dom sa till mig, inget jag hittar på. Men vad spelar det för roll nu?
Ja, och därför skrev jag så här också:
"Och om de gjorde det så är det väl inte mer fel att lägga resurser på det än på hastighetskontroller och flygande besiktningar?
Och nu snackar vi alltså om bilar och trafik, det handlar om liv och död, och då är jag bara glad att poliserna är extra nogranna när det handlar om sånt."
alisandra skrev 2007-12-11 21:32:48 följande:
Hallå? Det är slut tjaffsat om detta. Vi har betalat bötern och nu kör vi lagligt med dimljusen, så det finns inget problem mer.
Eh, va? Du kanske inte vet att trådar är öppna i tre månader? Och då kan man diskutera så länge den är öppen.
alisandra skrev 2007-12-11 21:38:14 följande:
Ja, och säkert fler efter oss eftersom vi mötte massa bilar med den kombinationen. :P
Ja, enligt vv så kör ju så många som 10(!)% med den kombinationen. Tänk om så många skulle köra utan bälte! Eller 30km/h för snabbt. Eller med för slitna däck.
Det finns ju anledningar till varför trafiklagarna är som de är, de ska rädda liv. Att man inte får köra med dimljus och halvljus är ju inte för att jävlas.