Inlägg från: Lurvenpajsaren |Visa alla inlägg
  • Lurvenpajsaren

Känner du till den nya lagen om dimljusen?

Det är så fruktansvärt irriterande när folk kör med dimljus på när det INTE är dimma. Det har man ju haft kunskap om sedan man tog körkort, och jag tog mitt 1992. Jag tycker det är bra att de gör något åt det. Det stör mötande trafik eftersom de lyser starkare och ska göra så i dimma.

• Lurvenpajsaren

De kanske har haft viktigare saker för sig just då? Dessutom är ju polisen indelad i olika fack; alla som är ute och kör bil bhevöer inte vara ute efter trafikförseelser.

alisandra skrev 2007-12-07 22:48:48 följande:
    Är många som säger att dom fått det tidigare och det kan säkert stämma att det är så. Jag tycker bara det är så konstigt att dom poliserna här hemma inte har gett oss böter tidigare isåfall om dom har kunnat det. Och dom poliserna som gav oss böter i Växjö sa ju att det är nytt att dom får ge böter för det, känstigt tycker jag! :S
  • Lurvenpajsaren

De kanske ledsnade på att bara säga till? Ring kontoret på måndag och fråga, vet ja!

alisandra skrev 2007-12-07 22:54:27 följande:
    Nej, men dom har ju stannat oss och bett oss stänga av dom.Dom har GARANTERAT haft tid och ge böter om dom nu hade fått det.
  • Lurvenpajsaren

Ok, jag anser att detta är ett i-landsproblem. Det finns värre saker att älta om. Nu har ni ju gjort fel. Deal with it, eller älta resten av veckan.

alisandra skrev 2007-12-07 22:58:06 följande:
    Ja, och då ger man väll böter isåfall? Vilket dom INTE har gjort.
  • Lurvenpajsaren

Det tyckte jag också vid tjugo...nu vet jag att erfarenheten kommer med åren vilket gör att man blir ännu bättre. Mycket bättre än vad man var vid tjugo..!

• Lurvenpajsaren

Men nu finns det ingen lag som säger att du inte får köra med dåliga däck...

• Lurvenpajsaren

Nä, men ditt sätt att skriva är ganska banalt när du maler och maler, och inte inser att det bara är att bita i det sura äpplet och pröjsa nu när ni fick det. Du har fått mängder med svar från andra som känner till lagen och om du/ni nu inte gjorde det så vet du/ni det nu! Om du fastnar vid sådana här petitesser kan du inte ha tid över till mycket annat.

alisandra skrev 2007-12-07 23:09:10 följande:
    Ja, det är väl klart! Men jag är ingen trafikfara iallafall!Och nu handlar inte denna tråd om hur jag är som bilförare, eller?
  • Lurvenpajsaren

Ja, där fastnade du med skägget i brevlådan! När något är olagligt så brukar det innebära någon form av bestraffning, Så, om du nu visste att det var olagligt; varför tjata om det?

Du skriver i din sista mening att:"Det värsta var att varken jag eller min sambo har hört talas om den nya lagen..."

Så hur ska du ha det?!

alisandra skrev 2007-12-07 23:11:26 följande:
    Hur många gånger ska jag behöva säga att vi har vetat om att det är olagligt och använda den kombinationen men att vi inte visste om att man får ge böter för det. Förstår du vad jag menar?Du kan ju inte kännt till att man får böter för det, jag tog körkort för 2 år sedan och jag fick ingen info om att man får ge böter för det, men men.. Jag vet att det varit förbjudet i många år!!!!!!!!!!!!!!
  • Lurvenpajsaren

Men snälla någon! Du ser väl själv vad du skriver?! Du skriver i din tråd att ni inte visste om att det var olgaligt, eller hur? (Se sista meningen). Sedan skriver du i inlägget om jag citerar att du visst känt till det i många år. Så hur ska du ha det? Känner du till det eller ej?

Det här blir ju bara löjligare och löjligare...

alisandra skrev 2007-12-07 23:15:50 följande:
    Ska ha det med vad?
  • Lurvenpajsaren

Jag ger upp...Vi ses om fjorton år.

• Lurvenpajsaren

Gå och lägg dig och sov...

Haj7 skrev 2007-12-08 00:55:09 följande:
    Regler för svensson...Neka i alla lägen!Spela idiot!Skriv aldrig på en bot.
  • Lurvenpajsaren

Haha, lever den här tråden fortfarande?!

• Lurvenpajsaren

Haha, tänkte samma sak, Niklas!

Svar på tråden Känner du till den nya lagen om dimljusen?