Inlägg från: Lillstrumpa82 |Visa alla inlägg
  • Lillstrumpa82

Känner du till den nya lagen om dimljusen?

Varför blir man sur på polisen när man får böter för något som man gör trots att man vet att det är förbjudet?

• Lillstrumpa82
    alisandra skrev 2007-12-02 20:39:50 följande:
    För att jag tycker dom har viktigare saker för sig än att jaga bilar med dimljus.Och dessutom visste inte vi om den nya lagen. Så knip!500kr för oss är inga pengar, men det är helt fel av dom att göra så när det finns våldtäcktsmän och annat skit att jaga!
    Polisernas jobb är att se till så att folk följer dom lagar som finns. Och jag tror ju knappast att dom valde att jaga er istället för att jaga en våldtäktsman, dom fanns helt enkelt där när ni bröt mot lagen.
    Jag vet att det är förbjudet att köra för fort, och skulle jag nu göra det och bli stoppad och få böter, då skulle jag bli arg på mig själv, inte på polisen för att dom gör sitt jobb.
  • Lillstrumpa82
    alisandra skrev 2007-12-02 20:50:43 följande:
    Nej, det var flera bilar ute och jagade bilar med dimljus på för dom hade hu till och med filmat oss i möte och sedan vänt för att åka ikapp oss och stanna oss och ge böter pga. det.Sedan när vi stog där efter vägen kom en mötande bil med dimljus på och då rapporterade dom till en annan bil som skulle ta den bilen med dimljus. Så dom var ute och letade sånna!
    Så det var inte så att det var poliser som var ute i trafiken för att se till så att folk följer lagarna. Att dom hade rapporterat oavsett vilket brott den andra mötande bilen hade pysslat med?
    Men förstår fortfarande inte, varför blir man arg när man får böter för något som man vet är förbjudet??
  • Lillstrumpa82
    alisandra skrev 2007-12-02 20:55:26 följande:
    Polisen själv sa ju att dom var ute och jagade bilar med dimljus.
    Men fortfarande, varför bli arg för att man får böter när man gör något man vet är olagligt??
  • Lillstrumpa82
    alisandra skrev 2007-12-02 21:15:07 följande:
    Vi begriper hur dimljus ska användas, men vilken människa är helt lagriktig i detta land? Inte ens våra politiker är det.Så är det bara!
    Det handlar väl inte om att vara helt lagriktig? Men bryter man mot lagen så får man ta konsekvensen om man blir upptäckt.
  • Lillstrumpa82
    alisandra skrev 2007-12-02 21:20:17 följande:
    Nej, absolut inte. Men jag bara talade om att INGEN lever ett lagriktigt liv. Vi är inge annorlunda än någon annan. Vi kör med dimljus och någon annan kör för fort. Same shit!
    Då är poliserna svin för att dom ger böter för fortkörning också? Och det är barnsligt att det är böter för fortkörning också kanske, man borde egentligen få köra hur fort man vill?
  • Lillstrumpa82
    alisandra skrev 2007-12-02 21:23:27 följande:
    Haha, vända och vrida helatiden.
    Du skrev ju själv att det är "same shit", så då borde det väl inte vara böter på fortkörning heller?
Svar på tråden Känner du till den nya lagen om dimljusen?