Inlägg från: luddigamaskrosen |Visa alla inlägg
  • luddigamaskrosen

Känner du till den nya lagen om dimljusen?

Ja jag visste att det va olagligt och det tycker jag är bra. Jobbar med att köra taxi och det är fruktansvärt jobbigt att bli bländad av bilar som kör med denna kombination.
    Men däremot tror jag det är lagligt att köra med kombinationen parkeringsljus och dimljus. Dessutom mycket snyggare!

• luddigamaskrosen

saraseal
    Du får använda dimljusen i dimma, men aldrig tillsamans med halvljus. Endast parkeringsljus.

• luddigamaskrosen

saraseal
    Parkeringsljuset är det tecken som sitter på mitten av lampsymbolerna. Brukar oftast vara två små lampor som pekar åt varsitt håll om jag inte minns fel. I dom modernare bilarna är dimljuset om du drar ut knappen ett hack. Annars finns det en särskilt kanpp för det.

Hur krångligt lät inte allt det där...

• luddigamaskrosen

Ts. Om man startar en tråd kanske man får förvänta sig att alla inte tycker samma som du. Varför hugga så som du gör?

• luddigamaskrosen

Jag tycker det är bra att dom kör såna "rider" med att kolla så att alla följer lagen i trafiken. Som andra sagt, vilka andra lagar är okey att bryta mot?

• luddigamaskrosen

Polissvin?! Vem va det egentligen som gjorde fel? Ni som bröt mot en lag ni visste om eller polisen som såg till att folk inte blev bländade av er och som orsakar trafikfara??

• luddigamaskrosen

mjuffpuss. Läs inlägg 18.

• luddigamaskrosen

Ts.
    Vända och vrida hela tiden ja, för att få veta hur du tänker. Du startar en tråd men svarar inte på någons fråga om hur du resonerar. Endast på dom som håller med dig.
    Men det är väl så att om man bryter medvetet mot lagen så kanske man inte har någon anledning, just därför att man bryter mot den och inte tänker som andra gör.

• luddigamaskrosen

Glöm inte att det är en sportig bil...det gör det ju nästan till en lag att bryta mot lagen!

Svar på tråden Känner du till den nya lagen om dimljusen?