• Zhoe

Frågor ang förlossningsrädsla

Valkyriah:

Det är jobbigt när det går för fort. Tyvärr kan man ju inte styra så mycket över det där, men det är viktigt att du känner dig trygg och lugn under förlossningen fastän det går fort. Bra att du pratar om din upplevelse och bearbetar den. Det underlättar till ett ev. nästa barn.
    Tack för ditt svar!

• Zhoe

Angelzezzan:

Va bra att dina samtal hjälper, det glädjer mig. I vilken vecka är du?
    Jag håller tummarna för dig i alla fall!

• Zhoe

Angelzezzan:

Då har du ungefär 15 veckor på dig att förbereda dig, då är det ju gott om tid! =)

• Zhoe

Supertesco:

Förstår att du har haft det jobbigt innan. Det är inte bra att tränga undan känslor, har du fått hjälp med att bearbeta förra förlossningen?
    Bra att du inser att du säkert kommer att behöva prata med en bm inför nästa förlossning.
    tack!

• Zhoe

tjejmaffian:

Så grymt att längta efter barn men inte våga bli gravid för att du är rädd för att föda. Det måste vara fruktansvärt jobbigt. Det kallas primär förlossningsrädsla (det kanske du redan vet) och jag tycker att du ska söka upp en barnmorska och be om att få prata med henne och få hjälp att komma över/bearbeta din skräck och oro. Det finns hjälp att få! Du ska inte behöva vara utan barn pga din rädsla.
    Lycka till!!

• Zhoe

Dåligt bemötande på förlossningen är en vanlig anledning att man är rädd vid nästa förlossning. Det är otroligt konstigt att barnmorskorna inte är bättre på bemötande! Det är ju superviktigt!
    Skönt att du ska bli igångsatt. Jag hoppas allt går bra. Lycka till!

• Zhoe

haJomi:

Jag svarade i din gästbok efter att jag läste din förlossningsberättelse!

• Zhoe

Lillalivet:

Så skönt att du ha beviljats med ett snitt om det är det du önskar. Skönt att sjukvården tar din oro och ångest på allvar. Jag håller tummarna för dg att det kommer att gå bra!
    Tack för ditt svar!

• Zhoe

Anna83 m Juline:

Så ledsamt att du inte fick känna den glädjen över ditt barn efter förlossningen. Jag hoppas du uppleva det vid nästa förlossning.
    Synd att inte fick den hjälp på aurora mot. som du önskade/behövde. Jag hoppas allt komer att gå bra för dig!

• Zhoe

Tack för alla svar jag har fått! Det kommer till god hjälp.
    Någon mer som vill berätta så blir jag jätteglad!
    Lycka till alla!

• Zhoe

Anna83 med Juline:

Lycka till på onsdag! Hoppas det blir ett bra samtal. =)

• Zhoe

Mamma Anna:

Tack för ditt svar!
    När jag läser alla svar jag fått så verkar det vara genomgående att det man är mest rädd för är att inte bli tagen på allvar och dåligt bemötande. Det är så tråkigt att läsa det. Det borde ju vara en självklarhet att bli bra bemött och tagen på allvar!
    Apropå hemförlossning, det är inte alls omöjligt. Har du tagit upp det med din BM på MVC? Hon skulle kunna hjälpa dig ta reda på mer om det. Och kanske kan övertyga din sambo. Våra lärare i skolan jobbar fortfarande med hemförlossningar och de tycker själv att det är helt fantastiskt. Lite mer personligt på nåt vis, men det förutsätter såklart att graviditeten förlöpt normalt.
    Hoppas du får en bra förlossning vare sig det blir på sjukhus eller hemma och att du får den hjälp du behöver!

Svar på tråden Frågor ang förlossningsrädsla