Alkoholism ÄR en sjukdom.
Inte ett val, utan många val på rad, som leder fram till alkoholism.
Men när man är alkoholist, så ska man se och behandla detta som ett sjukdomstillstånd.
Inte ett val, utan många val på rad, som leder fram till alkoholism.
Men när man är alkoholist, så ska man se och behandla detta som ett sjukdomstillstånd.
Med mycket välvilja kanske man kan säga en del är "offer".
Men faktumet är att en som blir alkoholist, har trots allt gjort en hel radda utav val som leder till alkoholismen.
Kort och gott så är det bullskit, alkoholism är ingen sjukdom per se men det kan orsaka en lång rada av verkliga sjukdomar.
Du har själv satt dig i den sitsen ocv endast du kan ta dig ut ur den, skylla däremot på sjukdom och skit tyder på att du inte riktigt har beslutat dig att sluta.
När man är i tillståndet alkoholism, så kan man säga det är en sjukdom och ska behandlas som en sådan.
Men alkoholism i sig är ingen sjukdom, utan en serie av val som ledde dom dit.
Psykiska sjukdomar är man predisponerad av.
Man är inte predisponerad att dricka alkohol, det är en serie av val som gör en till alkoholist.
Sen som jag säger, när man ÄR väl alkoholist, så ska man behandla det som en sjukdom.
Men det betyder inte att det är en sjukdom.
ROFL, det låter som någon som vill ursäkta sin alkoholism = det var inte mitt fel utan det var är en sjukdom som gör så att jag dricker alkohol.
Som heter alkoholism, denna föddes jag med ich mamma och pappa var så dumma att inte fatta.
Att jag inte behövde mjölks från mammas tuttar, utan ville ha en rejäl grogg.
OJOJOJ, så många fel som är uppradade där, hur lyckades du?
-Vi vet idag att röka cigg, ökar cancerrisken med 20 gånger, det är ett val att ignorera.
-Om man väljer stanna kvar hos en person som du vet kommer fortsätta att slå dig, vem ska man skylla på då?tomten?
-Om någon annan kör för fort?Vad faan har det med saken att göra.
Jag personligen åker inte med när vissa kör, där ingår en som inte kör för fort också.
Jag väljer att låta folk köra mig, som jag anser bra bilförare, och om de kör fortare har ingen betydelse.
-Om man blir rånad eller våldtagen är perfekta exempel på att man själv kan göra val för att undvika dessa.
-Om du äter onyttigmat och vet om det, ska man skylla på tomten här också eller *face palm*
-Du valde ju det stressiga jobbet, är det tomten igen vi ska skylla på'+Eller har man ett ansvar själv?
Du tänkte inte till en sekund när du skrev detta va???
Du lyckades inte komma med en enda hyfsad ens.
För det finns riktigt bra exempel om du bara tänker efter, men jag tänker inte hjälpa dig.
Du är du för att det inte är en sjukdom, men att man måste klassa det som en sådan?
Personligen är jag helt med på att när man väl är alkoholist, så får man behandla det som en sjukdom.