Vilka erfarenheter har du av aurorabarnmorska?
Jag ska till min om ca 1 månad. Fick ni bort er rädsla eller blev det bara värre för er? Vad exakt gör man på ett sånt samtal? Får man se förlossningen så man får "bekanta" sig med rummet eller?
Jag ska till min om ca 1 månad. Fick ni bort er rädsla eller blev det bara värre för er? Vad exakt gör man på ett sånt samtal? Får man se förlossningen så man får "bekanta" sig med rummet eller?
Åh tusen tack, låter som att det är ganska bra att gå till Aurora. Har du haft med dig din sambo varje gång du har varit dit? Jag blev bara lite lugnare nu när jag hör att det verkligen hjälper lite.
Okej, det respekterade din sambo? Åh hoppas bara att min vill följa med varje gång.
Åh vad skönt att hon kunde hjälpa mig. Hoppas att hon jag har fått också kan hjälpa mig att stilla min oro. Jag ska inte dit förens om 3 veckor men det kommer gå fort, allt går fort nu tycker jag.
Vågar man läsa? För jag vill inte skrämma upp mig mer än vad jag redan är.
Okej, åh vad glad jag blir att höra att ni har fått hjälp av dem. Jag hoppas min kan hjälpa mig också, håller både tummar och tår.
Nä jag har inte vågat läsa den... Min vanliga barnmorska sa att jag skulle undvika och läsa hemska förlossningar. Så jag ska försöka undvika och läsa sånt tänkte jag om det hjälper mig i att inte bli mer rädd.
Åh det där lät ju jätte bra.. nej. Jag ska absolut inte läsa din förlossningsberättelse. Tack för erbjudandet men jag skippar att läsa. Det där hjälpte inte mig mycket kan jag säga...
Oj, det låter som något jag hade velat varit med om.
Usch nu är jag nervös. Fick tiden ändrad från 9 till 16:30 idag. Hoppas jag får lika bra erfarenheter som ni har haft.
Okej, det låter inte bra. Får man fråga vad ni gjorde för val?
Okej, usch låter inte skoj. Jag började nu idag och jag går in i v. 28 om ca 15 minuter. Beror lite på hur snabbt man säger till. Men jag har pratat med andra och de kan få vänta så prata med din BM nästa gång du är där.