Vilka erfarenheter har du av aurorabarnmorska?
(Har bara varit på två samtal hos aurora - behövde inte fler. Sambon/blivande pappan var med på båda samtalen.)
Träffade en underbar barnmorska som jag storgrät hos för att jag var något så fruktansvärt rädd för en vaginal förlossning, fick dock fram att jag absolut enbart ville ha ett snitt - hon lovade efter en kort stund att se till att jag skulle få snitt eftersom hon såg och förstod (sambon berättade hur jobbigt jag/vi haft det pga rädslan under hela graviditeten) hur rädd jag var.
Fick ett par dagar senare en kallelse till en läkare som hon ordnat som skulle fatta beslutet om snitt (läkarbesöket var i sig ingen höjdare men det slutade med ett godkännande iallafall). Träffade sedan aurorabm en gång till efter läkarbesöket och hon berättade lite mer om hur snittet skulle gå till... Vi fick alltså inte se förlossningsrummet eftersom en vaginal förlossning inte var tänkbar (alltså ingen idé att titta på rummet alls), men ber du om att få göra det så ordnar det sig säkert lätt.
Ja, min rädsla har ju försvunnit eftersom jag nu vet att jag inte behöver genomgå det som jag var så rädd för.
Vet inte om detta har "hjälpt" dig någonting, hoppas iallafall att du får ett bra första besök och att du kan få bra hjälp med din förlossningsrädsla!