• cicci85

Babyns storlek - avgörande för hur förlossningen blir?

Sonen vägde 4900g, 58cm lång och huvudmått på 38cm. Förlossningen va lååång 53 timmar från att värkarna startade! Men jag upplevde den inte som överdrivet jobbig, förutom de sista timmarna, de var riktigt jobbigt! Men jag sprack ingenting och bebin mådde bra hela tiden!

• cicci85
    Bellevue skrev 2007-11-22 11:41:34 följande:
    Visst är det underbart att varit med om att föda en så stor bebis? Och visst är det respekt (fniss) från andra när man berättar om det Grattis!
    ja det är häftigt! och jag har fått många kommentarer om att jag är nog som gjord för att föda barn, (men det är väl alla kvinnor...), men för att han va så stor och jag inte sprack nånting... men det är ju inte så konstigt, tog ju många timmar på sig att tänjas...
  • cicci85
    Savannah07 skrev 2007-11-22 12:53:27 följande:
    Blir ännu mer fundersam nu - är det alltså vanligt att den uppskattade vikten vid tillväxt ul är mindre än den verkliga? Kära nån!!!
    jo det tror jag,verkar så när man läser om andra... Sonen uppskattades till 4060g men vägde 4900g...
  • cicci85
    musli skrev 2007-11-23 12:54:00 följande:
    Alltså, babyns storlek har inget direkt att göra med hur förlossningen blir, däremot så kan babyns huvud-omkrets ställa till det rejält! Hanna hade 38 runt huvudet och därför fick de dra ut henne med sug-klocka... 38 är i absolut största laget för en förstföderska...
    Hur stort är normalt då`? Sonen hade oxå 38cm och han kom ut av sig själv, jag sprack inte ens...
Svar på tråden Babyns storlek - avgörande för hur förlossningen blir?