• Leon och Tindra

Snitt eller Normal förlossning???

Hejsan!
    Jag väntar nu mitt andra barn och är nu i v 30. har en son på 17månader som det blev kejsarsnitt med pga av att han aldrig kom neråt fast jag hade bärkar i 10timmar inget hände och jag öppnade mig bara 1cm han låg rätt och så men det finns ingen förklaring på varför de inte hände mera än så, de gjorde en bäckenbotten mätning på mig och de visade sig att de va på gränsen till att jag kunde föda normalt 11cm är normalt jag hade 10.5cm. så nu hade jag räknat med snitt igen eftersom att de sa det till mig att det skulle bli det i framtiden, men igår träffade vi en läkare för att boka datum till snitt trodde jag men när jag kom dit började han prata om förlossning och sånt och att jag inte e för trång utan att de trodde bara att värkarna inte blev så pass kraftiga så jag får nu välja, det är ju risker med båda... väljer jag att föda normalt så kommer de övervaka mig hela tiden och ifall nått går snett eller om det inte går rätt fort fram eller om jag går över tiden så gör dem ett snitt på en gång och det bästa för barnet är ju att komma ut normalt om nu allt går som det ska och gör jag planerat snitt så är inte barnet beredd på det så de kunde bli som en chock för barnet och de kunde bli komplikationer! jag har värdens beslutsångest på hur jag ska göra?båda sakerna är riskfulla..... hur skulle du gjort? jag ska prata med läkaren om 4veckor och då ska vi ha bestämmt oss.... Jag är helt ärligt livrädd!

• Svar på tråden Snitt eller Normal förlossning???
  • Saaaraa

Om jag var i din situation, så skulle jag nog välja ett planerat snitt.. Eftersom att det är oklart om du kan föda vaginalt eller inte.. hellre ett planerat snitt än ett akut.. men sen så är det ju lite synd ändå, för om du vill föda vaginalt så kanske du borde ge det ett till försök.. som läkaren säjer så kanske det inte alls berodde på det.. hm, svår tanke faktiskt :/ Lycka till med ditt val!

♥ bebis beräknad 10/12 ♥
Svar på tråden Snitt eller Normal förlossning???