• Anonym (???)

Tramadol?

Upptäckte nyss att min man har ungefär 20 stycken tramadol i en liten ask som han gömt undan i sitt sängbord,märkte att han satt och fifflade med något imorse innan han skulle på jobb,och när han hade gått var jag bara tvungen att snoka.
    När jag konfronterade honom påstod han att han skulle ha dom mot tandvärk(han har problem med en tand) och då tyckte jag att det kanske var smartare att gå till tandläkaren..
    ska jag vara sur på honom eller inte? har ingen aning om hur starka eller allvarliga tramadol är,vet bara att de är starkt beroendeframkallande och att han definitivt inte fått dom utskrivna av någon doktor..!
    hjälp mig nu alla som har koll på droger o sånt!

• Svar på tråden Tramadol?
  • Anonym

jag anser att om man gömmer och fifflar med tabletter så är det nått som inte stämmer.
    jag har själv vart i samma sits fast då var det tiparol som var inblandade. jag blev förbannad och slängde tabletterna.
    eftersom min sambo är missbrukare så tänder jag på alla 7. men han har inte kommit till insikt än om att han är en missbrukare.

så jag tycker att du ska ta detta på allvar och prata med din kille.-.

• Anonym

Jag kan tala om för dig att Tramadol är en väldigt stark värktablett som är mycket beroendeframkallande. Detta på grund av att den innehåller syntetiskt morfin.
    Om han verkligen har svår tandvärk är dom effektiva, men om han inte vill gå till tandläkaren kan han inte ha så ont.
    Jag har själv varit beroende av tabletten och vet hur mycket skada den kan göra. Så för din skull hoppas jag att han äter tramadol emot värk och inget annat. Lycka till!

• tokelina

Vet många missbrukare som äter tramadol, men då håller de inte sig till normal dos utan tar många i taget. Kan inte hjälpa dig mer tyvärr...

• Lolilla

Kolla hur många tabletter det finns kvar i asken om 2-3 dar. Om de är slut kan du börja oroa dig

• tokelina

Normaldos kan vara upp till 8 st. per dygn. Men då blir man ganska knockad. Men det krävs fler om man vill ha den effekten missbrukare är ute efter...Fast tar man dom vid ett tillfälle kan det ju bli så...

• Madreh

Jag tar oxå Tramadol mot värk i ryggen, tar en på morgonen och en på kvällen, och jag blir an aning tung i huvet. Tar ingen på morgonen under veckorna för jag kör barn till dagis och det passar inte, så dagitid blir det en hel del, Ipren, och Zonsalva. Men det hjälper ju inte.
    Tar jag inte Tramadol på kvällen tar jag mig inte ur sängen på morgonen i nuläget.

Visste inte att dom var beroendeframkallande, men kan visserligen förstå det för det susar ju en del.

Kevin, Oscar och Noahs mamma
  • Anonym
    tokelina skrev 2007-11-11 23:44:10 följande:
    Normaldos kan vara upp till 8 st. per dygn. Men då blir man ganska knockad. Men det krävs fler om man vill ha den effekten missbrukare är ute efter...Fast tar man dom vid ett tillfälle kan det ju bli så...
    Normal dos för Tramadol är 1-3 tabletter/dygn och ej för långvarigt bruk...
  • tokelina

Normal dos KAN vara två tabletter i taget var sjätte timme= 8 st.

Det beror på hur mycket värk man har.

• Anonym (vet)

MEN! Som missbrukare kan man äta upp till 30 om dagen...jag vet! Min sambo har 8 om dagen utskrivet och blir ibte ett dugg snurrig i huvudet, men det lindrar värken.

• Anonym (uuhj)

jag är en tjej på nu 21 år som har varit starkt beroende av både tramadol och tradolan. vill inte skrämma dig men dom tabletterna är LIVSFARLIGA! jag var nära att mista mitt liv en kväll förra året i september p.g.a just tramadol. du måste prata allvar med din man! hoppas det löser sig och att han slutar ta dom med en gång.

• tokelina

Jag har ätit dom i många år från och till och visst är dom beroendeframkallande, men så länge man inte tar mer än läkaren har skrivit ut är det ju ingen fara.

• Anonym (*jag*)

Anonym (???) skrev 2007-11-08 11:38:42 följande:

Upptäckte nyss att min man har ungefär 20 stycken tramadol i en liten ask som han gömt undan i sitt sängbord,märkte att han satt och fifflade med något imorse innan han skulle på jobb,och när han hade gått var jag bara tvungen att snoka.När jag konfronterade honom påstod han att han skulle ha dom mot tandvärk(han har problem med en tand) och då tyckte jag att det kanske var smartare att gå till tandläkaren..ska jag vara sur på honom eller inte? har ingen aning om hur starka eller allvarliga tramadol är,vet bara att de är starkt beroendeframkallande och att han definitivt inte fått dom utskrivna av någon doktor..!hjälp mig nu alla som har koll på droger o sånt!
    Jag har själv ätit tramadol mot min tandverk bland annat, finns ju i många olika doser 50, 100 och 200 mg , vet jag säkjert att det finns, då både jag å min kille tar det mot våra smärtor.
    Jag har ätit det i 3 år i sträck å vart inte beroende även att jag då överdoserade många gånger. å 20 st anser jag att inte är mycket.
Svar på tråden Tramadol?