• Patsy Dee

övertid

har inte oroat mig så mkt inför förlossningen den här graviditeten, men nu har jag BF + 5 dar och börjar bli jävligt nervös...
    jobbigt att vänta och blir rädd att nåt ska gå fel eller så...
    eller att det ska ta sjukt lång tid.

med första barnet tog det inte så jättelång tid, var inne på förlossningen vid tre på dagen och fick dottern två på natten, hade ju dock ganska smärtfria värkar innan hela dan och halva men tyckte ändå det gick ganska fort.

känner mig skiträdd faktiskt... och nervös.
    nervös för att bli hemskickad igen eller för att jag kommer bete mig jättekonstigt eller nåt.
    faan vad hatar att vänta!

hade varit bättre om bebisen hade kommit innan BF så kunde man iaf bli lite överraskad, nu är jag mest livrädd och nervös...

• Svar på tråden övertid
  • TittiBoppe

Tänk så här bebisen är färdig och ligger bara och myser en liten stund extra. Jag födde på BF +10 och jag tror att det släppte när jag slappnade av och tänkte han kommer när han är beredd. Jag blev också lite uppstressad och nervös när han inte kom ut på en gång Så ta dig ett varmt bad med tända ljus, eller en lång dusch, läs en bok som inte handlar om bebisar och försök slappa så gott det går.

Har hört att förlossningen går lite snabbare med andra barnet så kanske behöver du inte vänta så länge till på att träffa din lilla bebis. Lycka till!!!

• Patsy Dee

tack!

joo.. kanske är lite lugnare nu, men så tråkigt att vänta bara och vet inte alls vad jag ska hitta på för att få tiden att gå...

• TittiBoppe

Nej jag vet det är rätt trist, spec när det tar en halvtimme bara att gå till affären som i vanliga fall tar 5 min Du kanske kan pussa lite extra på dottern om hon inte är på dagis förståss. Gjort i ordning hemma var väl klart för 3 veckor sen kan jag tänka mig Snart blir det full rulle så jag skulle nog passa på att slappa så mycket som möjligt men det är ju lättare sagt än gjort, håller tummarna för att det "lossnar" snart.

• Patsy Dee

Mm, jo, det blir mkt gos med dottern när hon kommer hem från skolan, har lyckats vagga mig runt kvartetet med henne och plockat löv och lite sånt.

Har med gjort iordning allt hemma, så det är liksom fritt fram att den kommer ut nu, haha.

Igår gick slemproppen tackolov så nu vet jag att det är på rätt väg iaf.

• TittiBoppe

Ja vaggandet är en sak som jag inte saknar kan jag lova he he

Låter bra med slemproppen, schysst tecken. För mig dröjde det lite mindre än ett dygn innan det satte igång.

Själv går jag tillbaka till jobbet på torsdag.. min son blir 9 månader den 12 november så jag har ångest över det... Känns tidigt men samtidigt blir det skönt efter att varit hemma i ca 11 månader.

• Patsy Dee

Aha, mmm, med första barnet så satte förlossningen igång en dag efter slemmisen också, men får väl se hur det blir, har väl inga direkta känningar än.

mm, förstår om det är blandade känslor över det, själv är jag ju arbetslös så får väl se när jag börjar söka jobb.

• TittiBoppe

Hallå där hoppas att det sättit igång för dig nu. Snart 2 dygn efter slemmisen. Får se hur det blir för mig om det blir ett syskon.

Ja jag är ju glad också för jag har fått ett fast jobb äntligen.

• Patsy Dee

Värkar hela dan igår, mer eller mindre regelbundna, åkte in och kollade men var bara öppen en cm. Har haft ont idag hela dan idag igen men inte tillräckligt regelbundet. Jättestörande!

• TittiBoppe

Kul att det börjat, men jobbigt låter det stackare!! Men nu är väl allt klart redan var ju över ett dygn sedan du skrev. Annars har de väl gett dig värkstimulerande dropp, hjälpte mig iaf. Hoppas att allt gått bra för er och att du inte behövt kämpa ända tills nu. Så ge bebisen en puss och grattis i förskott för nu blir det svårt att hinna skriva här skulle jag tro.

Svar på tråden övertid