Kattöga: å fy, hoppas verkligen att dom ska hinna klippa cerklaget! Hade ingen aning om att det kunde bli så illa som livmoderruptur!
Min insomningstablett heter Flunitrazepam 0,5 mg. Funkade utmärkt! Jag har sovit sååå gott inatt och inte ens alla tankar som snurrar runt kring förlossningen inför igångsättnignen kunde hålla mig vaken.
Vanadiz: jag har fått hjälp att sortera mina tankar hos en aurora-bm och hos mvc-psykologen. Samt bollat massor på nätet så klart! Jag trodde inte heller att det skulle bli ett andra barn både pga gravidietetn, förlossnignen och förlossningsdepressionen, men nu närmar sig igångsättningen (21/11) med stormsteg!
Jättetråkigt att höra att din bm inte tar dig på allvar! Jag blir så ledsen för din skull när jag hör det. Hoppas att du får bättre kontakt med din aurora-bm. Min har varit otroligt bra! Hon träffade mig också före och efter min förra förlossning, så en fördel den här gången har väl så klart varit att vi kände varandra och att jag redan hade fått gå igenom min förra förlossning flera gången innan det var dags att träffas den här gången. Det första jag fick veta var att det är upp till mig om jag vill föda vaginalt eller ha planerat snitt. Jag är rädd för båda alternativen, men det kändes ändå bra att få den hjälpen.
En av gångerna vi träffades tog hon upp igångsättnign som alternativ. Jag var helt emot från början, men sen bara lossnade det och jag känner att det är rätt alternativ för mig.
Både aurora-bm och mvc-psykologen peppade mig att försöka tänka på förlossningen vissa tider, bestämma mig att nu ska jag tänka konkret på förlossningen och släppa fram alla jobbiga känslor kring det. Det enda som fungerade för mig för att inte bara paniktänka på förlossningen och slå det ifrån mig, stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting / gråta hejdlöst utan att tänka några riktiga tankar var att jag kollade på den där norska förlossningsserien på nätet.
Första steget är väl att du får prata med någon som kan ta dig på allvar. Jag tyckte att det var en lättnad efter första samtalet att veta att jag kommer att få hjälp att hantera mina tankar och känslor inför min kommande förlossning och för min förra.
När har du fått tid hos Aurora-bm?