Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
Så har jag då varit där. Först var hon lite avig, ungefär som att jag var ytterligare en i raden av kvinnor som inbillar sig att KS är enklare o bekvämare men sen mjuknade hon. Hon förstod nog att jag tänkt igenom detta mycket noggrant och hon tyckte ju förstås att vaginalt hade varit bäst även för mig men jag höll inte med om det och förklarade varför
Förklarade att jag vet att vad en op innebär och att jag hade gärna fött vaginalt om jag haft en normal anatomi eftersom man är piggare efteråt och livmodern drar ihop sig fortare mm mm
Sa också att om jag inte får snitt så tänker jag inte ens påbörja IVF-behandlingen så viktigt är det för mig att få snitt att jag är villig att avstå barn (och i.o.m att vi ska göra IVF måste hon ju förstå hur vi längtar efter barn)
Sen tänker jag som så att hon det borde vara uppenbart att jag tänkt mycket på detta och inte tänker ge mig eftersom jag tagit tag i detta REDAN innan jag är gravid
Hon skulle prata med de andra läkarna och höra av sig på något vis och undrade vad jag tyckte om det? Minns inte riktigt exakt vad jag svarade men andemeningen var att vad har jag för val annat än att acceptera det. Det hjälper ju inte om jag slänger mig på golvet o skriker ge mig mitt KS nu!!!! Sen sa jag nåt om att jag vet att det är så det fungerar: att de vill diskutera sins imellan
Så jag vet inte vad som kommer att hända....