taksi skrev 2007-12-14 12:35:35 följande:
Krickeline: jag hade nog glömt att du hade fått en snittid. När är du beräknad nu igen? För mig var ju andra förlossningen en dröm. Samtidigt var jag väldigt orolig innan efetrsom det ju inte finns några garantier. Jag tror att man själv är bättre förberedd andra gången och därför har nån sorts beredskap i förväg. Nån sorts plan på hur man ska hantera förlossningen. Fast jag kommer inte ihåg exakt vad det är i din förra förlossning som du är orolig för och omd et är något som går att förebygga. Hade du något samtalsstöd? Hur går det förresten med dagisstrulet? Kram!
Crex: jag har BF 10 feb. och har fått en snittid 4 feb.Är rädd att förlossn. sätter igång innan planerade snittet, så jag får föda vaginalt oförberedd trots allt. Bad att få tidigare datum men det gick inte.Det som hände på min förra förlossning var att EDAn inte tog alls, och kroppen låste sig helt av smärtan. Jag var helt hysterisk och hade dödsångest i flera timmar. Även om det säkert går lättare andra gången har man ju som du säger inga garantier, och det känns omöjligt att gå igenom samma sak en gång till.
Dagisstrulet har blivit mycket bättre! Och det är en stor lättnad för nu känner jag mig ganska säker på att min tjej kommer må bra att vara på dagis de 15 timmar i veckan som man får när man är föräldraledig. En sak mindre att oroa sig för