• Mosaik

*någon mer som sjunger denna låt på öppna

någon mer som sjunger denna låt på öppna förskolan eller någon annan stans??

du är så fin och jag tycker om dig
    du är så fin och jag tycker om dig
    ingen är s¨å fin som du i hela världen
    nej ingen är så fin som du i hela världen??

är den slut så?

tycker iaf att den är superfin och det kan inte låtas bli att vattnas i ögat varje gång vi sjunger den och man bara kollar rakt in i sin bebbes små ögon åååå

• Svar på tråden *någon mer som sjunger denna låt på öppna
  • Mosaik

vet ej om det är någon annan låts melodi men den låter lite sorglig i tonen, men jag tycker jag känner igen den så det kanske är en tagen melodi? någon annan som vet?

• Glad

Sjunger också den på sången i bland, jag sjunger den varje kväll när bebben ska sova, så det har blivit vår lilla gonatt visa. Pappa har aik-sången som godnatt visa.... Det är väl den han kan o bebben gillar den starkt; det är väl pappa liksom

• Mara Jade

Vi brukade avsluta med den på babysången. Den är jättefin och passar perfekt att låta sångstunden klinga av med.

• gluttan

den är jättefin..vi brukar sjunga den på öppna förskolan, var där idag och kan ändå inte komma på fortsättningen...hmmm mitt minne verkar inte vara på topp

• Hannamia

Mina barn är 3,5 och 6,5, men vi sjunger den fortfarande som godnatt-sång! Tycker den är så himla fin! Men jag har aldrig sjungit mer än den här versen, inte när vi gick på öppna förskolan heller.

• Gravisen

Hej hej!!!

Vi har sjungit den på babysimmet..

den e ju sååå mysig

• Mosaik

hmm, det värkar på endel som om det finns en andra värs? är någon säker på att denne hörs en värs till? vore så kul o veta

• linus

ja..vi ska börja nästa babysimskurs nästa torsdag..så jag får väl veta då antar jag..ska lyssna noga

• Älskeling

Nä, det är nog bara en vers på den sången, tror jag...

• Snakeheart

Åh, vilken fin text!! Tror inte jag har hört denna dock & nu blir jag ju så nyfiken!! Undras var man kan få tag i den... Sånger är något av det bästa jag vet!!

• sessan

vi ska börja sjunga den på vårt babysim till hösten, träna ryggläge i vattnet och då står instruktören (jag då ) med en spegel så barnen får se sej själva där i!!! mysigt

• Hannamia

Snakeheart, jag har den i nån sångbok hemma... Tror att det är Elefantboken eller Låtar som tänder. Jag är på jobbet nu, men jag kan kolla tills imorgon om du vill?

• Mymlann

Den är jättefin!

Den finns med i Elefantboken och har bara en vers.

• Hannamia

Mymlann, vad bra, då behöver jag inte kolla, då var det Elefantboken!

• Mosaik

okej då vet jag/vi...men vi kanske skulle ta å hitta på en andra värs tillsammans? en värs till våran "den finaste varelsen i världen" som vi kan sjunga??

• Sebi

Hej! Melodin kommer från en gammal ungersk folkvisa som heter "kis kece lányom". Visan verkar vara spridd över många länder (har hört såväl isländska som persiska versioner) tack vare Kodály Zoltán och Bartók Béla som "samlade" bla denna folkvisa när de kartlade de ungerska folkmusiken.

Svar på tråden *någon mer som sjunger denna låt på öppna