• Anonym

Stilnoct, någon med erfarenhet?

Jag fick utskrivet när jag mådde dåligt. Det fungerade bra för mig, men är din man beredd att gå upp om barnet vaknar? Man blir väldigt omtöcknad, och jag skulle inte vilja hantera en spädis, med stilloct i kroppen, iaf.

Det är fel att kategoriskt säga att en viss sorts läkemedel är knark! Beror väl mer på hur man använder det, än vad det är?

• Anonym

Det var väl ett dåligt sätt att formulera min fundering på, jag håller med. Undrade mest om du visste att det faktiskt påverkar hur man mår när man blir väckt av dem. Det är alltså bra att det finns någon annan som tar ansvaret. Det framgår ju faktiskt inte i din ts, om du har sambo eller är singel. Ok? Man kan reagera olika på medicin, men eftersom jag blev väldigt vimmelkantig, ville jag bara varna dig för att det iaf i mina ögon är olämpligt att man går upp och lyfter en bebis, när man tagit stillnoct.

• Anonym

Stilnoct är en "benzodiazepinliknande" medicin som kan vara vanebildnande. Jag tycker du ska äta dem med förstånd och under en kortare tid. Det är ju viktigt att du får sova också för annars blir du dålig av att inte sova tillräckligt. Så ta du tabletterna men var vaksam om du börjar måsta öka dosen.

Detta är en ganska populär medicin i missbrukarkretsar vad jag vet.

Hoppas du kan sova inatt.

• Anonym

En kanonmedicin att sova på, tyvärr väldigt beroendeframkallande, bra ej blanda med alkohol då flippar man och kan lätt betee sig som en idiot. skulle undvika överhuvudtaget börja med dom jag..

Svar på tråden Stilnoct, någon med erfarenhet?