Inlägg från: Anonym (Vill Somna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill Somna)

Stilnoct, någon med erfarenhet?

Lägger detta säker helt fel så det inte handlar om missbruk, men jag vill vara anonym.

Jag har nästan jämt haft svårt att somna, men sen jag fick barn så har det bara blivit värre. Kan bara inte sluta ligga o lyssna på mitt barn så att han verkligen sover. Har prövat me det mesta de rekomenderar för att man ska somna lättare (utan tabletter)

Nu har jag fått Stilnoct 5 ml, ska ta första tabletten ikväll.
    Är det nån som har några erfarenheter, funkar dom att somna på?
    Är så trött att bara få sova ca 3-4 tiummar och ligga o vrida och vända på mig som en tok.

Har läst att många verkar tycka att stilnoct är knark, är det verkligen så illa?

Har blivit rekomenderad att ta 1-2 tabletter i ca 4 veckors tid, men uppehåll på helgerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-03 17:37:31:
    Får väl förtydliga att min son är 8 månader gammal och inget spädbarn som ska matas flera ggr per natt. Han sover till runt 4-5 om nätterna och äter då o sen somnar.

• Svar på tråden Stilnoct, någon med erfarenhet?
  • Anonym (Vill Somna)
    Anonym skrev 2007-10-03 17:32:38 följande:
    Jag fick utskrivet när jag mådde dåligt. Det fungerade bra för mig, men är din man beredd att gå upp om barnet vaknar? Man blir väldigt omtöcknad, och jag skulle inte vilja hantera en spädis, med stilloct i kroppen, iaf. Det är fel att kategoriskt säga att en viss sorts läkemedel är knark! Beror väl mer på hur man använder det, än vad det är?
    Varför skulle min sambo inte va beredd att gå upp om lillen vaknar?
    Är det inte bådas ansvar eller? Visst det är jag som vanligtvis gör det, men han vaknar han oxå, o inatt har jag sagt till honom att ha extra koll o putta på mig om jag inte vaknar.
  • Anonym (Vill Somna)

Ingen annan som tagit stilnoct?

• Anonym (Vill Somna)

jewel84

ok, ska strax gå och lägga mig o ta en tablett, men har läst så mycket skräck historier nu så jag nästan är rädd att ta dom. Tänk om jag gör nått dumt mot min son utan att vara medveten om det??? Kan det verkligen bli så illa?

• Anonym (Vill Somna)

Pappan jabbar kväll så han kommer hem vid halv ett och har fått strikta regler om att inte väcka mig när han kommer o lägger sig samt att ha extra koll på lillen inatt. Nej nu ska jag plocka undan lite o sen gå o lägga mig o ta en tablett. Får väl se imorrn hur det har gått. Hoppas på att för engångs skull slippa ligga o vrida och vända på mig nu.....Go natt på er

• Anonym (Vill Somna)

Fan vilken skit.......inte hjälpte dom!
    Låg likförbaskat i över två timmar o vred o vände på mig i natt, o vaknade flera ggr om natten. Ja 5 ml var inget för mig, har ju fått tillåtelse att ta två så att det blir 10 ml så det får bli imorrn kväll. Ikväll blir det inga för jag ska upp vid 4 inatt och åka iväg.

Svar på tråden Stilnoct, någon med erfarenhet?