Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

Israel/Palestina

snöstjärna71 skrev 2007-10-13 21:50:38 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-13 21:30:25 följande:Så du menar att judehat finns inbyggt i den arabiska folksjälen liksom? En genetisk åkomma kanske? För de kristna palestinierna har ju aldrig varit muslimer. Vissa kanske är ättlingar till de allra första kristna. En hissnande tanke, sorgligt att många kristna idag är så proisraeliska istället för att stödja sina kristna systrar och bröder i Mellanöstern som kläms mellan israeliskt förtryck och muslimsk extremism...Det är väl snarare som så att många kristna i Mellanöstern konverterade till islam när den religionen spred sig århundradena efter Muhammeds död.Sen är det ju så att i det kristna Europa har vi haft pogromer, Förintelsen och väldigt mycket förföljelse av judar. I Arabvärlden har judarna alltid haft det bättre. Problemen började med staten Israels grundande. En kolonial inkräktare som tog palestiniernas land, så såg man på Israel och därför protesterade man.
    Muhammed som alle muslimer respekterer, sa på sin dødsseng:

To religioner eksisterer aldri i Arabia!!
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-13 23:00:04 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-13 22:21:37 följande:Detta förstår jag och jag vill kommentera. Vad har profeten med konflikten i Palestina förstår jag inte, men vill förklara bara en sak. Med Arabien menade han arabiska halvön annars hade vi aldrig sett några kristna eller judar vara kvar i mellanöstern.
    Om han mente den Arabiske halv øya, hvorfor sa han ik det då?

Så vidt eg kan lese så sa han I Arabia..han sa inget om en halvøy..

Og dei har jo hele araberverden mot seg..Iran har jo oftentlig gått ut og sagt at dei skal utslette folket..
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-13 23:26:11 följande:
    Free Spirit"Om han mente den Arabiske halv øya, hvorfor sa han ik det då?"Han SA exakt "arabiska halvön".
    Det er ik hva en som har tatt doktorgrad i islamsk kultur og historie ved Al-Azhar universitet i Kairo enig med deg om. Han sa nemligen I ARABIA!!

Selv kunne han koranen på rams som 12 åring.

Og om en leser i Koranene så kommer det frem at Allah ik har noe til overs for jøder..eller vantro
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-13 23:59:44 följande:
    Hon är bokstavtrogen kristen.
    Vet du!!
    Det blir for dumt at du gjentar dette gang på gang når du selv ik kan forstå hva eg skriver..for det er jo som Arabisk for deg, som du selv sier.

Du kan der med ik uttale deg om noe du ik vet..
  • Free Spirit
    bez skrev 2007-10-13 23:59:32 följande:
    teek taak skrev 2007-10-13 23:58:29 följande:Varför då ?
    Teek, glemmer at terror organisasjonene er ute eter å utslette Israels folket..
    Det er jo på deres agenda..og dei holder det ik skjult!!
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-13 23:26:11 följande:
    Free Spirit"Om han mente den Arabiske halv øya, hvorfor sa han ik det då?"Han SA exakt "arabiska halvön".
    hm..forandret syn? Han SA exakt "arabiska halvön".

For lenger opp sa du: Med Arabien menade han arabiska halvön..
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-14 12:24:51 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-14 09:58:53 följande:Jag var osäker på hadithen, kollade upp den och gav dig rätt svar. Nå, vad har profeten med konflikten i Palestina att göra? Du drog upp det i ditt inlägg.
    Bra at du forstår så pass Norsk!! Håper du forstår dette med..

Gjentar mitt tidligere innlegg:

Det som er viktigt i dag er nåtiden og fremtiden for folket som lever i Israel. Men hvordan tror du en kan løse problemet?

En må gå til roten av problemet og ik bare se på dagens situasjon, slik eg ser det så er hovedsakligt Islam roten til problemet der nede. Islam vil aldri kunne godta Jødenes tilstedeværelse i deres "rike"

Konflikten mellom arabere og israelere begynte i det sjuende århundre da jødene nektet å følge Muhammed (takk og lov) Og hans nye religion, som i dag er blitt beskrevet "hedenskap i monoteistisk form". Dagens konflikt er resultatet av at den "foraktlige" jøden har beseiret det islamske "jihad-krigerene".

Ingen sann muslim kan hvile før Israel som nasjon er utslettet.

Allah, islams gud, er blitt fratatt en del av sitt land, og hans ære er blit skitnet til, i likhet med hans "krigers" ære- Israel må utryddees for å gjenopprette den æren.

Men merkligt er det jo at det er deres land da Islam kom etter Jødene for første gang inntok landet.

Der ser du Hizbollah, Hams, PLO med flere terror grupper sitt hoved mål for Israel.
    Og det som er skremende er den oppslutning Hams fekk, så dei vant valget!!

En kan jo undre hva som fekk folket til å stemme på dem!!

Eg personlig har tro på at Jøder og Arabere kan leve side om side i fred med hverandre om dei kan respektere hverandres rett til eksistens og Islam legges ned. Av den enkle grunn det syn Koranen har på Jødene. Ellers har jo folk lov til å tro på hva dei vil, men når det blir et slikt bilde av Jødene som en kan lese om i Koranen då blir det konflikter så klart.

Eg vet oxo at i barneskolen så blir små barn lært opp til å hate Jødene fordi Koranen sier det ene og det andre om dem. Så religion har en stor skyld i konflikten der ned ja..det skaper hat.. Og når så dei blir angrepet ved selvmordsbombing mm..så er det klart at jødene må ta sine forholdsregler og gjør det dei selv kan for å beskytte sitt folk. Og det igjen går ut over tex uskyldige Palestina arabere som bor i landet og det hel baller seg på mer og mer. Og det ser ut som at det ingen ende tar.

Nu har ik eg noe i mot verken arabere eller andre som bor i landet Israel, men som sagt eg har intet til overs for terror orginasasjoner som kun har det mål å utseltte Landet og Jødene og som ei heller godkjenner deres rett til existens.
  • Free Spirit

teek taak

Om du ik forstår hva eg skriver, så forstår muligens dei andre innlgget eg svarte til deg..

• Free Spirit

Noe en aldri må glømme er at Jøden har vært fordrevet fra sitt hjemland Israel 4 ganger..og holder nu på å kome tilbake for godt. Jøder var i landet lenge før iIslam ble til, og eg undrer meg stort på hva Islam har for interesse for Jerusalem og det lille landet Israel? Hvilken historie har dei knyttet til landet?

Jødene har hele sin historie knyttet til Judea og samaria områdene..så kalt vestbredden ( om eg ik husker feil)

Jerusalem er dere hovedstad og det er over 3000 år siden kong David som er kjendt fra GT satt som konge der.

Jøder har bod i Israel helt fra dei inntok byen for flere tusen år siden..

Dette var litt om Jødens historie.. det er så lett å bli for ensidig på grunn av medias propaganda.

Men om noen har noen fakta om Araberenes tilknytning til landet så kunne det vert interessant å lese

• Free Spirit
    snöstjärna71 skrev 2007-10-14 22:37:44 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-14 20:38:16 följande:Tja, med den utgångspunkten är det ju svårt att se att det nånsin skulle kunna bli fred!Personligen tror jag detär betydligt vardagligare saker som ligger bakom konflikten; orättvisor, förtryck och fördrivande av ett folk. Du har fortfarande inte svarat på min fråga om de kristna palestinierna, hur du ser på dem och deras längtan efter sitt hemland och frihet från förtryck, som ju inte kan förklaras av islamskt judehat då de ju inte är muslimer. Tacksam för svar!Här är några artiklar om Susan Nathan som nämnts här tidigare.www.aftonbladet.se/kultur/huvudartikel/articl...www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_13772326....Angående arabernas anknytning till Israel/Palestina tycker jag det räcker bra med att man bor och bott där i hundratals år för att man ska ha rätt att bo kvar. Det är ju löjligt att åberopa argument om vem som var först, när först handlar om flera tusen år tillbaka, dessutom är det ju lite vanskligt att får reda på sanningen om exakt vilka folk som fanns var då. Ska man kanske gentesta gamla skelett och jämföra med dagens invånare för att komma fram till "sanningen om vem som var först"? Då ska väl hela norra Skandinavien rensas på ickesamer också efter som samerna nog var först.
    Som eg har sagt tidligere så er ik kristne palesitnere nødvendigvis fri det hatet som er nedlagt i dem, når det gjelder Jødene!!

Om du leser Mark A. Gabriel sin bok Islam og Jødene så ser du nok litt mer hva eg mener.
Svar på tråden Israel/Palestina