teek taak skrev 2007-10-24 17:04:42 följande:
Muminpappa"Din läsförståelse är under all kritik, för det har jag inte skrivit."Inte alls var det missförstånd. Jag citerar dig där du skriver att västerländska bistånd används för krig:
Så hur ska man förstå dina resonemang när du motsäger dig själv hela tiden? Bestäm dig, används bistånden till att köpa vapen för att kriga mot israel eller för att ha de till att betala 80 000 - 100 000 soldater/poliser? Dessutom väntar jag ivrigt på en tillförlitlig källa på ditt påstående om att bistånden används för att kriga mot israel
Biståndspengarna används både till 80 000 - 100 000 beväpnade poliser/soldater och till beväpning av dessa. Inte ens du kan väl tro att en Kalashnikov är gratis?
Varför behöver araberna i Gaza dessa beväpnade män? Är det ok att bl a SIDA finansierar arabernas i Gaza vansinniga militära upprustning med svenska skattepengar?
Officiellt är inte araberna i Gaza i krig med Israel, men i praktiken utför araber i Gaza krigshandlingar mot israelisk civilbefolkning på nästan daglig basis. Hur kan araberna i Gaza ha råd med sina Qassamraketer, trots att de inte producerar någonting vettigt? Sannolikt handlar det om bistånd som kommit på avvägar. Det finns det knappast några bevis på; sådant brukar man inte skriva i den bristfälliga bokföring SIDA brukar kräva in.