dåligt bemött på förlossningen i Lund
Hej!
Jag har tillsammans med min kurator på mödravården kommit fram till att mycket av min förlossningsrädsla bottnar i dålig förtroende för personalen.
Har nu vid två tillfällen varit inne på förlossningen pga olika problem och har båda gångerna kännt mig väldigt dåligt bemött. Inte det att de inte tar mina problem på allvar (blev 100% skukskriven när jag var där sist) men de behandlade mig som jag vore 5 år :(
Undersökningar gjordes utan att någon förberädde mig eller förklara varför, BM och läkaren pratar om mig som om man inte vore där och när jag blev superlessen pga sjukskrivningen (vill jobba åt minstone 50%) så sa bara BM att jag skulle rycka upp mig och "alla ville väl vara sjukskrivna". Hon började även fråga ut mig om min förlossningsrädsla (ser väl i journalen att jag varit hos kuratorn) vilket inte alls kändes OK, jag är inte redo att prata med en massa okända om det....
Känner mig nu ännu mer lessen och rädd, om jag känner mig kränkt redan nu, hur ska det gå om jag väljer en vanlig förlossning där man är ännu mer utsatt :(