Inlägg från: Momento |Visa alla inlägg
  • Momento

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Hej, hoppar in som ny här
    Jag har använt differin sedan februari och i början var den som en mirakelkräm, allt försvann, då åt jag även någon antibiotika-tablett under tre månader. Men nu sedan i somras, kommer skiten tillbaka, mest på käklinjen mot halsen och på axlarna. Jag blir sååå trött på det!!! Känns som om jag har provat allt, roaccutan, differin, (fler som jag inte kommer ihåg namnen på) antibiotika, receptfritt, receptbelagt, koständring, ingen tobak, ingen alkohol, ingen ost, inget godis, inga laktosprodukter.. you name it! Har hållt på i 15 år utan att hitta något som fungerar långsiktigt. Herregud vad länge!!! men det är sant, jag gick till läkare när jag var 15 första gången för jag såg hemsk ut i tonåren. Nu är det inte så farligt men det stör MIG! Vill inte ha det!

• Momento

Mitt tips är att strunta i VC och vända direkt till privat hudläkare om det finns. De lyssnar iaf även om de inte alltid lyckas hjälpa

• Momento

Inte bra här heller, fick ett nytt utbrott för några dagar sedan så nu ser jag ut som 15 igen.. (inte ett dugg kul!)
    Smörjer mig blå med den där jädra differinen men jag kan inte säga att jag tycker den gör någon skillnad. KANSKE att de försvinner lite snabbare men det kommer nya på andra ställen och jag är inte helt säker heller,, kanske bara inbillar mig för att jag vill att det ska hjälpa

• Momento

När jag avslutade min första roaccutan behandling så tog det 2 ½ år innan hud och hår blev som vanligt igen.. Förutom finnarna då, de kom tbka 2 veckor efter jag slutade med tabletterna. Känner oxå att jag inte vill gå och knapra medicin resten av livet bara för "slippa" finnarna. Hur kul är det? Fast å andra sidan hur kul är det ha finnar?? Lite kluven

Under min graviditet var jag jättefin! Efter förlossningen och under ammningen så körde jag vanlig tvätt "som alla utan gör" och det fungerade tills jag slutade amma då kom det igen..

Just nu har jag världens utbrott och det har krupit ner på halsen vilket det inte gjort tidigare så idag är jag skitless på det! Hudtransplantation kanske!?!?!

Det där med hormonutredning lät ju intressant dock. Kan ni inte berätta mer?? Vad går det ut på? Var gör man det?

• Momento

P-piller har inte fungerat alls på mig iaf.

Ingen som har mer info om hormonutredningen??

• Momento

Nu har jag börjat prova lite alternativa metoder ist. Är så trött på alla mediciner som ändå inte hjälper!
    Jag bastar 1-2 dagar i veckan ca. 15-30 minuter (sedan står jag inte ut i värmen... och så har jag börjat med en tablett från hälsokost som heter apiforce. Jag gick tvivlande in men nu efter ca. 2 veckor så faktiskt liiite bättre. Vågar inte riktigt ropa hej än men alla positiva resultat är välkomna
    De har börjat torka så det kliar utav helsike men det kan jag leva med. Har fått lite nya finnar men de blir små och röda och sedan försvinner de. Är lite småchockad får jag nog erkänna.. väntar på att det närsom ska vända och bli illa igen.. van vid det resultatet!
    På hälsokost sa de även att man kunde prova zink mot finnar då det kunde vara brist på detta som gjorde att man får problem men jag provar apiforce först och får se vad jag tycker.

• Momento

Är det någon av er som läst plus-artiklarna om akne på aftonbladet.se???
    Har inte plus själv men är hemskt nyfiken på VAD det är under 50 kr som botar aknen... När man själv lagt ut hur mycket pengar som helst känns det som och så kan man komma så billigt undan (!)

Är det några mirakelkurer i artikeln eller är det bara gamla vanliga "sök vård"???

• Momento

Indianica: TACK!!!

Fast det var ju inte kul läsning.. Samma "skitråd" som vanligt!! Om man har provat allt det då?
    En hundtransplantation kanske ??

• Momento

Lite uppdatering ang. mina egna hopkok
    Jag är lite i chock får jag väl säga! Har ätit apiforce nu i tre veckor och bastat 1-2 dagar i veckan + tvättat med parfymfri tvål på kvällen och tvättat av med clearasil ansiktsvatten (ja jag vet men det torkar ut ansiktet och jag har jättefet hy) morgon och kväll och ansiktet ser nu riktigt bra ut(!) och det trots att jag precis haft mens vilket brukar innebära rena anfallet i ansiktet.
    I början fick jag en attack men nu har det helvänt.
    Visst jag får fortfarande finnar men inte alls lika många och de blir bara små röda pluttar ist för stora röda, infekterade kratrar.
    I morse stod jag lääänge framför spegeln och kikade.. så fin är jag Behövde inte sminka mig alls lika mycket som vanligt.

Nu återstår givetvis att se om det håller, det kan ju vara nyhetens behag oxå. Jag har ju varit fin när jag ätit receptbelagda mediciner oxå men så snart jag slutat har det smällt till igen. Men jag återkommer med rapporter. Allt fungerar ju olika för alla men detta verkar hjälpa mig (åtminstone än så länge) och det KANSKE kan hjälpa någon annan här oxå...!?

• Momento

Indianica: Det är rent ut sagt skitsnack!!! Smink påverkar INTE finnar DÄREMOT ska vi som har problem med dem tänka på att ha oljefria krämer.
    Själv använder jag *hupp* namnet försvann.. Jag får återkomma med namnet!!

Men smink kan du absolut använda!

• Momento

Så nu är jag hemma
    Foundationen jag använder heter Clinique stay true makeup, oil free formula. Säljs på Åhlens och Kicks bland annat.
    Den fungerar jättebra på mig som tillverkar egen olja i ansiktet
    Vanliga foundations börjar rinna efter tag så jag blir alldeles randig. Denna kan bli lite kladdig framåt kvällen men inte i närheten av vanliga krämer.
    Flaskan är jättedryg. Jag köpte första i januari och min andra flaska nu i september då använder jag den ändå dagligen men man behöver ju inte så mycket.

Klart som fasen man vill sminka över sina finnar. Stoppljus har vi gott om ändå

• Momento

Här var det tyst

Hur är det med er???

Har snart använt apiforce 30 dagar och jag är fortfarande nöjd, inga större blemmor och de som kommer håller sig små.. Är så glad att jag vågade prova. Sedan får vi väl se om det håller i sig men jag käkar på iaf, så får vi se vad som sker

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??