Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
Har läst i denna tråd ett tag nu och måste bara skriva av mig lite...
Jag har haft problem med acne i 6 år nu, jag har väl alltid haft problemhy men när jag blev 16 år fick jag acne, poff sa det och jag såg ut som ett pizza ansikte. Efter något år gick jag till doktorn som skrev ut någon medicin först som inte hjälpte men blev sedan hänvisad till en specielist som skrev ut roacutan till mig. Jag kan då upplysa om att det inte var något snack om biverkningar eller några rutin koller på mina lever värden, som jag har förstått är den vanliga proceduren.
Acnen försvann och jag var överlycklig, kvar fanns däremot ärren. Och något år senare dök acnen upp igen, så för er som tror att roacutan är någon mirakelkur så kan jag ju säga att det stämmer inte. Inte i mitt fall iaf.
Nu i efterhand skulle jag inte ta roacutan igen, min hy är väldigt torr även läppar och jag tror att jag fick min IBS från medicinen (tydligen en biverkning)... Sen försvann ju inte acnen och då är det inte ens värt alla andra eventuella biverkningar...
Jag har däremot hittat en lösning på mina acne problem efter några års trial and error... Nämligen glycolic peels, köpte det mest för att det skulle få bort ärren, men det visar sig att det även håller acnen borta till 95% :)
Så nu är jag inte orolig för acnen utan mest bestämd att få bort ärren som är kvar :(