Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Moxie skrev 2007-10-19 19:01:31 följande:
    Gabriella S skrev 2007-10-19 18:46:36 följande:
    Han menar nog dina meningsfränder på www.godhatessweden.com/skulle jag tro. Han pratar om fundisar i väst, inte allihopa i väst.
    Japp och precis. Finns folk därborta som ber att gud ska förinta Sverige för att vi är en smula sexualliberala. Och som tyckte det var rätt åt svenskarna (!) när tsunamin kraschade in i sydostasien.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-10-19 20:26:28 följande:

Jaha. Men då är dom inte mina meningsfränder, och jag tyckte inte att det där var särskilt kul. Utan att ha läst länken (hinner inte), så kan man ju säga, att det ÄR pinsamt att vara svensk ute i världen. Särskilt på den tiden då jag var ung och vacker - och dessutom blondin - så var det _väldigt_ jobbigt när alla karlar trodde att jag skulle vara villig till vad som helst, när som helst och med vem som helst. Fastän mina värderingar var så långt ifrån detta levnadssätt som det går att komma. Jag fick lida för att _andra_ svenskor skämde ut sig, och det kändes inte juste...
    Nej - det du drabbades av var inte andra svenskors dumheter, utan av FÖRDOMAR. Sådant som folk gärna sprider omkring sig litet obetänskamt. Speciellt här på Fl.
  • Dorian Ertymexx
    Moxie skrev 2007-10-19 20:52:02 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-19 20:46:51 följande:
    P'cis. Fördomar grundade inte i vad andra svenskor gjort, heller, utan i några på den tiden ryktbara filmer. Antar jag - Det som cementerade bilden av den frigjorda svenska flickan ute i världen var väl framför allt "Hon dansade en sommar" och "Nyfiken-" filmerna.Lite som vissa andra gärna plockar sina ideer om hur alla homosexuella är från tv-bilder från prideparaden...
    Hehe, jag som försökte vara subtil... ;)
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-10-19 21:09:16 följande:

Jaha, så svenska kvinnor på chartersemester kn*llar inte runt..?Nu råkar jag veta att ganska många av dom faktiskt gör det, men det gör även amerikanskor, engelskor, tyskor och så vidare. Engelskorna är nog värst... Så som med alla "fördomar" så ligger det någonting i det, men det är kanske inte hela sanningen.
    Så, om en kvinna från ett land knullar på en semester är det OK att utgå ifrån att alla andra gör det? Det är EXAKT vad fördomar handlar om.
  • Dorian Ertymexx
    bbpop skrev 2007-10-21 14:38:03 följande:
    För övrigt så är det ju ett riktigt guldläge för att genomföra lagändringen nu. Det finns ett starkt folkligt stöd för den nya lagen, en majoritet av svenska kyrkans stift är positiva och endast ett av riksdagens partier är emot. Så vad väntar vi på? Varför så lång remisstid i den här frågan när t ex a-kasseförändringarna, ett betydligt mer kontroversiellt beslut, klubbades igenom med bara några veckors betänketid?
    Därför att girigheten alltid vinner. De har mycket att hinna med innan deras regering kraschar - och frågan om samkönat äktenskap KOMMER att dra regeringen i sank. Kådis kommer att garantera det, hänsynslöst. De måste alltså hinna roffa åt sig litet till innan de ens vågar ta tag i den här frågan med en tiometerstång.
  • Dorian Ertymexx
    bbpop skrev 2007-10-21 19:37:39 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-21 18:27:38 följande:
    Och regeringen vet naturligtvis att förslaget kommer att röstas fram i riksdagen nästa höst alldeles oavsett om alliansen lyckas enas i frågan eller inte...
    Precis. Varför riskera regeringens frid om man inte måste?
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-10-22 19:17:40 följande:

da mener du at flest parten i Sverige er for homofili..tviler sterkt!!
    Tvivla på. Men all statistik visar på att det finns en svag majoritet - men ändock en majoritet! - för samkönade äktenskap.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-10-22 19:44:51 följande:

Vi kristne får heve vår røst vi oxo..så det hele snur!!
    Klart ni får. Ni är inräknade i den förlorande minoriteten som är negativa mot samkönade äktenskap.
  • Dorian Ertymexx
    Liveit1971 skrev 2007-10-22 19:49:14 följande:
    Om man betalar kyrkoskatt borde väl kyrkan låta en deltaga i de ceremonier som hålles där, oavsett vilken sexuell läggning man har, eller?
    ja, faktiskt...
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?