Inlägg från: bbpop |Visa alla inlägg
  • bbpop

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

rosita333 skrev 2007-09-05 10:54:39 följande:
    Ok,då är du den enda jag stött på att vara kristen och acceptera
    homosexuella.
    Å, jag känner många kristna som inte fördömer homosexuella. Fast homofoberna gör oftast mer väsen av sina åsikter. Antagligen pga att vi andra inte anser att frågan är särskillt intressant. Det gör ju tyvärr att de kristna homofoberna får oproportionerligt stort utrymme i debatten och att man lätt får intrycket att "alla" kristna fördömer homosexualitet. Men så är alltså inte fallet.
  • bbpop
    stina84 skrev 2007-09-05 11:04:03 följande:
    Får man fråga varför ni kallar oss för homofober? Vi har inte direkt fobi för homosexuella. Vi blir inte rädda när vi ser dem heller. Bara för att man tycker att en handling är fel betydet det inte att man är homofob. Jag har inget emot homosexuella som personer, känner en hel del faktiskt och har jobbat med flera stycken, men däremot så tycker jag att det är skälva handlingen, det de gör i sovrummet som är helt fel!
    Med homofobi avses inte bara ren "bögskräck", utan även negativa uppfattningar och fördomar om homosexualitet i allmänhet.
  • bbpop

Eva och Nadjas mamma:

stina84 skrev 2007-09-05 11:50:46 följande:
    Jag tycker fortfarande inte att sex mellan 2 män eller 2 kvinnor är
    normalt
    Det är säkert inte normalt för dig. Och det är heller inte normalt för mig, eftersom jag inte är gay. Men det som är normalt för dig eller mig på ett personligt plan kan inte förväntas gälla för hela mänskligheten.
  • bbpop

Fråga mig inte varför det står "Eva och Nadjas mamma" översi mitt förra inlägg. Det ska inte vara där...

• bbpop

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 11:59:10 följande:

var det här riktat till mig eller? varför då isåfall?
    Nej, det blev nåt fel. Inlägget har inget med dig att göra.
  • bbpop

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:13:59 följande:

visst finns det killar som har klänning och sminkar sig men de tillhör ju kategorin transvestiter, och vad betyder det ordet då?
    En man som sminkar sig och har klänning är inte alltid en transvestit.
  • bbpop

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:18:00 följande:

nähä, men inte är han normal iallafall.
    Fast nu har du väl ändå en lite VÄL snäv definition för vad som är manligt/kvinnligt och normalt/onormalt. På vilket sätt är en man som använder smink och klänning onormal?
  • bbpop

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:23:12 följande:

Onormal betyder att man avviker från mängden, slå upp det så får ni se. Och jag kan med största säkerhet säga att en man med klänning som inte är transvestit avviker från mängden.
    Jag vet vad ordet betyder, men att säga att det är onormalt att klä sig på ett visst sätt är lite magstarkt. Man är inte onormal för att man inte följer klädmodet.
  • bbpop

För övrigt så är de flesta män som sminkar sig och klär sig i klänning inte transvestiter, så det är väl det som är normalt då?

• bbpop

Gabriella S skrev 2007-09-05 12:32:18 följande:

Att det skulle vara PK att INTE förutsätta att barnaföderskorna var gifta kvinnor.
    Nämen, det är ju snarare en realistisk hållning, eftersom långtifrån alla barnaföderskor ÄR gifta kvinnor.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?