Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

qenzo skrev 2007-08-31 11:02:14 följande:
    För att Gud säger emot sig själv. Han välkomnar alla människor men ser sedan ner på sin egen kontruktion.Varför ska man inte kunna vara kristen OCH gay?
    Vi är alla guds barn, men han gav oss också en egen vilja!!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    RiaRa skrev 2007-08-31 11:05:52 följande:
    För mig är kyrkan en trygg plats där alla kan känna sig välkomna och älskade. Synd att präster och andra, (församlingmedlemmar) väljer att tydligt vända andra i församlingen ryggen bara för att de älskar någon med samma kön..Håller med Alexiaa då hon skriver följande:"Jag är troende men däremot ifrågasätter jag verkligen mycket som står i bibeln som skrevs för hur länge sedan som helst (man trodde jorden var platt) och som i stor del är en gullig saga mer.I det jag tror på så tror jag att goda människor får gott tillbaka...Jag tror alltså människor med öppna åsikter kommer komma till himlen, inte människor med hat inom sig."
    Alla tycker ju illa om något, då bär vi ju alla hat inom oss!
  • stina84
    qenzo skrev 2007-08-31 11:07:42 följande:
    Du säger att vi gör fel, självklart måste du få tycka det.Men du har inte tänkt öht på hur människor som är gay ofta blir behandlade?Du jämför med narkomaner... Människor du ser ner på, för vem utför de felaktiga handlingar du pratar om? Jo människan.
    Nu pratade jag för mig själv och kan upprepa detta! Jag kan inte stå till svars för ANDRA människors handlingar, bara mina egna. Jag har ALDRIG gjort något ont mot någon som är homosexuell som har med deras läggning att göra.
  • stina84
    common people skrev 2007-08-31 12:41:21 följande:
    Puh84 skrev 2007-08-31 11:47:44 följande: Ja, men när det kommer till att göra skillnad på människor på grund av deras sexuella läggning så är det fan inte okej att tycka precis vad man vill. Ni jämför homosexualitet (eller förlåt homosexuella HANDLINGAR *suck*) med att stjäla, ljuga, mörda, knulla någon annans fru, osv. KOM IGEN! När är det dags att inse hur elakt och fel det är, och sluta hävda att "Gud älskar alla" och "jag tycker inte illa om homosexuella". Det här handlar inte längre om vem som får gifta sig i kyrkan och inte, utan det handlar om etik, och att man faktiskt inte får häva ur sig vad som helst för att man har Bibeln som backup! Man kan inte tvinga präster att viga homosexuella om dom nu är homofober, men tack och lov finns det folk som har ett hjärta och inser att kärleken är bra mycket större än en bok som slängdes ihop för 2000 år sedan.
    Vi kommer inte sluta tycka att det är fel eftersom att vi tror på det som står i bibeln...
    De kan väl likaväl gifta sig borgeligt! Varför jusst i Guds hus?
  • stina84

puh84: Det blev något fel, det var inte menat till dig utan till common people

• stina84
    common people skrev 2007-08-31 13:32:44 följande:
    stina84 skrev 2007-08-31 13:00:26 följande: Varför? För att dom VILL? Nej, ni kommer inte att sluta tycka det är fel, det är jag tyvärr fullt medveten om. Det är det ingen som kan tvinga er till. Men då kan ni heller inte förvänta er att ni ska kunna skylta med era åsikter utan att få reaktioner. För jag tycker inte att det är okej att uttrycka åsikter som diskriminerar vissa människor. Så om ni tycker att homosexuella inte bör utföra homosexuella handlingar (vilket för övrigt är en absurd term att använda) så behöver ni heller inte utföra homofobiska handlingar. Om ni nu skulle känna behovet av att smutskasta homosexuella ändå, så håll er för guds skull i sovrummet.
    Det r klart att man reagerar när de vill att vi ska gå emot bibelns ord
  • stina84
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 13:34:33 följande:
    jag tycker det är fel att homusexuela ska gifta sej i kyrkan .... det står ju att det är fel i biblen så varför ?? ska man ha gudsvälsingnelse över det ...det är ju som att få guds välsingnelse när man mördar en mäniska eller gör en nana synd
    Bra sagt Puss snuttan
  • stina84
    queenpepsi skrev 2007-08-31 13:34:37 följande:
    Tänker inte läsa tråden för det är säkert en del inskränkta homofober som har uttalat sej... Jag tycker självklart att min fru och jag borde ha kunnat gifta oss i kyrkan om vi velat! Kärlek mellan två människor är kärlek mellan två människor, oavsett vilka de är eller vad grannen råka tycka.
    Varför gifta sig i guds hus med guds välsignelse när det står KLART och TYDLIGT att homosexualitet är fel? Ni kan väl gifta er borgeligt istället och låta oss få ha våran religion ifred!
  • stina84
    Gabriella S skrev 2007-08-31 13:36:42 följande:
    Kanske där för att hela Kyrkan liksom bygger på en tro på detta högre väsende? För att den bygger på denna religiösa grund?Men om du inte förstår det här, så är det meningslöst att diskutera vidare.
    precis!
  • stina84
    common people skrev 2007-08-31 13:37:30 följande:
    Gabriella S skrev 2007-08-31 12:48:25 följande: Du jämför homosexualitet med incest?!Och för övrigt finns det faktiskt syskon som försöker hävda sin rätt att gifta sig med varandra. Men i det fallet handlar det kanske snarare om att man bör försöka att kopulera med människor utanför sin egen genpool...
    Du tolkar det så...
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?