Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 10:13:40 följande:

Men vad är det som är så svårt att förstå?! Som jag skrev så finns det undantag. Men är det nån här som kan säga att det inte finns homopar där mönstret är manligt/kvinnligt? Är det nån som kan säga att det är ovanligt att lesbiska kvinnor klär sig som män?!
    Vad menar du med "som män?" Jag känner många heterokvinnor som klär sig som män också. De blir inte manligare för det.

Eller är alla kvinnliga militärer och poliser per automatik lesbiska butchar med ens???

Och om du menar att de är transvestiter, ja, då kan jag säga att det är ovanligt. Det är inte direkt vardagligt med flator som transar sig.
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 10:23:59 följande:

varför gör ni er dummare än vad ni är? min 10-åriga brorsa skulle förstå min textade teori på en gång. jag orkar inte sitta sänka diskussionen till ett läge då jag måste förklara vad jag menar, huruvida jag tycker det är manligt med kort hår, om jag tror på undantag osv... sånt framgick i min text och mitt svar.jag diskuterar hellre med människor som fattar något.
    Din tioåriga brorsa hade kanske kunna upplysa dig om att du uttrycker dig fasligt fördomsfullt och generaliserande, om han haft en vettig sexualundervisning. Eller rätt polare.

Och du ÄR otydlig. Vad tusan betyder "klär sig manligt", det kan ju vara allt ifrån att man har på sig jeans (som en del än idag tycker är hemskt på kvinnor) till seriös transvestitism!
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 11:23:52 följande:

med manligt och kvinnligt menar jag ju det traditionella, vilket jag inte känner att jag behöver förklara för det har nog ingen här missat hur en tradtionellt manlig man ser ut tex, och jag tror att du också förstår vad jag menar.Jag menar alltså inte att alla kortklippta tjejer ser manliga ut pga håret utan det är massa andra saker som ska till också.Jag syftar på kvinnor som (inte pga sina drag) utan på kläder, stil m.m lätt kan misstas för att vara män och vice versa
    Jag vill vara snäll och upplysa dig om att du har ruggigt fel. Du har ingen ANING om vad de flesta av oss tycker är en traditionellt manlig man. Vissa tycker att det är Jan Guillou, andra Bert Karlsson, åter andra tänker på Ola Salo eller Mark Levengood... Det är ditt misstag, du tror att din världsbild är den allmänna. Det är den inte. Det finns ingen konsensus om vad som är manligt eller kvinnligt.

Du kanske skulle läsa litet (om) genusvetenskap, få litet mer insikt i dessa frågor.

I all vänlighet menat.
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:06:31 följande:

ja, då är det ju iallafall fler än jag som sett trenden. Det verkar som att många inte alls förstår vad jag pratar om.
    Kanske beroende på att vi som inte vet vad ni pratar om UMGÅS i dessa kretsar, medan ni just INTE verkar göra det.

Litet som om två storstadsungdomar som aldrig sett kor ska försöka tala om för bonden hur han ska sköta sina va...
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:18:00 följande:

nähä, men inte är han normal iallafall.
    *suckar tungt*
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:23:12 följande:

Onormal betyder att man avviker från mängden, slå upp det så får ni se. Och jag kan med största säkerhet säga att en man med klänning som inte är transvestit avviker från mängden.
    Gå på Tech Noir. Umgås i syntarkretsar. Du lär få omvärdera ganska kvickt är jag rädd.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-05 12:23:40 följande:

Men jag förstår inte problemet. Det står dig fritt att tycka att Bibeln är en töntig bok, men då behöver du ju inte heller komma och gifta dig i en Kyrka som faktiskt BYGGER PÅ den "töntiga" boken. Det är det här som är obegripligt. Först kräver ni att få dissa Kyrkan, och sedan kräver ni att få tillgång till dess tjänster när det passar ER?
    Med samma logik ska man inte ha rätt att rösta om man beklagar sig över den rådande regeringen!?

För vi betalar kyrkoskatt, och har därmed rätt att tycka till om dess organisation och värderingar. Vill man inte ha folkets åsikter ska man sluta ta emot kyrkoskatt.
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:31:07 följande:

jo, jag vill att folk ska förstå vad jag menar, därför skrev jag på ett sätt som minsta barnunge skulle förstå. Sen att folk vill att jag ska förklara saker som de redan vet tycker jag är larvigt. och är det så att du verkligen inte förstår så uppenbara saker så vet jag inte om jag vill diskutera med dig utan hellre nån med lite koll. Herre gud, här får man ju hålla på och förklara ordbetydelser m.m. Det känns inte som att det är vuxna medborgare som sitter på andra sidan skärmen.
    Nu börjar du göra mig irriterad. Jag är lärare, och har LÄST vad folk i olika åldrar skriver. Och du SKRIVER otydligt, generaliserande, och förväntar dig att vi ska fatta vad du skriver mellan raderna, och vad du "menar" utan att de facto skriva det i ord. Och gnäller sedan när vi säger "VA?"

Du får skriva tydligare, mer konkret, och sluta bete dig som en tioåring som försöker övertyga läraren om att hans prov var rätt - egentligen.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-05 12:35:02 följande:

Men - nu sa du det ju IGEN! Du medger alltså att det finns en kvinnlig roll och en manlig. "Ni" har ju till och med särskilda namn för dem!
    Vad har det med saken att göra? Det betyder inte att alla är bundna vid de normerna, bara att de finns. Och dessutom är det INTE så att fem = kvinna och butch = man. Det är olika stilar. Precis som att man inte kallar alla syntare för tjejer bara för att de inte är lika råa och macho som hårdrockare.
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 13:06:28 följande:

Åh, det finns hundratals faktorer. Men kort beskrivet:Typiska tjejkläder: snäva byxor, tunika, tajta tröjor, kjol, klänning, klackskor m.mTypiska pojkkläder: Inte lika tajta byxor, inte lika tajta tröjor, absolut inte kjol eller klänning.Typisk kvinna på fest: Klänning eller en snygg glittrig topp, uppsminkad.Typisk man på fest: kostym, skjorta och jeans eller finbyxor, osminkad.Ja nu har jag försökt att beskriva en typisk bild men mycket kortfattad.Förundransvärt att du missat det här.
    Du behöver DEFINITVT röra dig mer i metall, syntar, goth och ungdomskretsar. Jag börjar ana att du bor i en småort!?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?