tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-06 23:41:28 följande:
Förresten är det inte alls bara gamar som lever i livslång monogami, det gör många fåglar. Svanar och ugglor bland annat.
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-06 23:41:28 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-07 08:05:35 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-07 08:13:42 följande:
Hinner bara kommentera en sak nu. (Ett elände att man ska missa så mycket intressant på nätet, för att barnen kräver mat och rena kläder och sådant där..! :) )
Dorian: när det gäller de här vansinnesmördarna som vi har sett på senare år, som hugger ner främmande på gatan helt omotiverat (typ han som högg ner lille Tobias i Jönköping, eller dubbelmördaren i Linköping), så är jag rätt säker på att det syns på dem att de är galna. Och det är sådana vibbar jag får av den här killen med den höga hatten och frackrocken...
Men de som har ett logiskt motiv för att mörda, och kanske bara gör det en gång i sitt liv, behöver ju inte vara galna. Inte så att det syns på dem ute bland folk i alla fall. Jag tänker på en kvinna som mördar sin misshandlande make för att det är enda sättet att bli fri, eller någon som mördar arvtanten för att få ut arvet fortare, eller affärskollegan för att få företaget för sig själv, eller kärleksrivalen för att få större chans hos den åtrådda...