-
Dorian Ertymexx skrev 2007-11-06 20:36:08 följande:Mig, skulle jag gissa. Om inte annat för att jag är tolerant och poly. Och kunnig som attan i det mesta hon försöker sig på att nyttja som argument. ;)
-
Klarsynt
emcjoh skrev 2007-11-12 11:31:10 följande:Skönt att det finns NÅGRA här som är klarsynta, Gabriella S, Free spirit o. jag själv antagligen.Barn som inte kommer till på "vanligt sätt" i en "vanlig" familj har det svårare på MÅNGA sätt!Hur vet jag det?Jo, är själv utlandsadopterad o. har därför EGNA erfarenheter.Skall man sedan späda på med: homosexuella föräldrar, insemination - där man inte kan få söka upp donatorn o. identitetskriser.Stackars barn, bdet verkar ju bara vara så att de vuxna tänker på sig själva o. inte på barnens bästa som det BORDE vara.Bara ngra tankar i all hast, men egoistiska vuxna behöver inte få barn. Vissa förhållanden blir det inte barn i, oavsett homo- el. heterosexualitet det är ju bara att acceptera som Guds vilja. -
Går det att bota religiösa?
-
Jg ångrar faktiskt att jag skrev det där.Dom flesta religösa är ju faktiskt vettiga
Går det att bota fanatism tycker jag låter bättre?
VulgusProfanum skrev 2007-11-12 11:47:03 följande:Nej vi går inte att bota men jag önskar att fler öppnade hjärtat och sinnet och istället väljer att sprida kärlek och förståelse istället för hat och fördömande. -
Vad har pedofiler med homosexuella att göra..
Free Spirit skrev 2007-11-12 13:44:36 följande:NEI!!!!!!!Om et menneske blir født som pedofil er det fremdeles Guds vilje?? Hallo??? -
Måste vara jobbigt att ha ett sånt intresse
Tussiluskan skrev 2007-11-12 14:17:44 följande:Free Spirit har ett något överdrivet och smått obehagligt intresse för pedofili och drar gärna upp det om och om igen i diverse trådar. Det har naturligtvis ingen som helst koppling till homosexualitet. -
-
Hur kan man kalla sig kristen/troende och ha sådan taskig människosyn
-
Välhängd Vilka tidningar läser du egentligen
Gabriella S skrev 2007-11-13 09:30:46 följande:Fast det intressanta är att så otroligt många bögar dog i AIDS under 80-talet. Även de "gulliga" paren, som var den tidens motsvarighet till Jonas & Marc. Det bevisar faktiskt att även dessa "gulliga" par måste ha haft en hel del sexuella kontakter före eller under förhållandet. Överhuvudtaget så är det KÄNT att homosexuella män intresserar sig mer för ren sex än för gulliga monogama förhållanden. Och även när de söker en fast partner, så skriver de preferenser som "välhängd" etc. i kontaktannonserna. (Kolla vilken tidning som helst!) Så skriver ju inte kvinnor och män som söker varandra! -
-
Tyvärr är det så Jag tycker inte att man ska få kalla sig kristen om man hatar efterssom kristen för mig och mina nära betyder KÄRLEK till alla människor..Satt just och pratade om detta med en präst för någon dag sedan,Han skäms när människor använder GUD för att hata andra pga deras hudfärg eller sexuell läggning..
LillaSnigel skrev 2007-11-13 09:54:40 följande:Precis.. Bra länk.. Tyvärr så tror jag inte att det går hem riktigt.. Saknar man empati så brukar sånt här inte beröra *tyvärr* -
Hade en nära vän till mig.
I år är det 8 år sedan han tog livet av sig..
Han var homosexuell
-
Att försöka få svar på frågor av vissa här är som att försöka släcka eld med bensin.Omöjligt
-
Ja det finns måmnga ensamma människor som tar livet av sig.Många av dom är homosexuella som tar livet av sig pga såna åsikter som du och likasinnade sprider.
Gabriella S skrev 2007-11-13 21:29:13 följande:Varför då? För att jag säger att det finns många ensamma människor som tar livet av sig..? -
Då kan jag tala om för dig att jag ALLTID ömmar för dom svaga oavsett vem eller var dom kommer ifrån.Jag arbetar med narkomaner,med ungdommar..Tala inte om för mig vad jag gör eller inte gör för det vet du inte ett jävla skit om..Homosexualitet är INGEN sjukdom och går därför inte att bota.Fatta det
Gabriella S skrev 2007-11-13 22:04:50 följande:De homosexuella har ju möjlighet att söka bot. Många frikyrkor erbjuder en sådan bot idag, och vågar vi bara börja prata om det igen, så kan säkert den vanliga vården ta fram någon form av beteendeterapi också. Men min poäng var, att av alla som tar livet av sig, så är det bara de där homosexualiteten är den påstådda orsaken, som någon bryr sig idag. För att det är PK att ömma för just den gruppen. Men ni som sitter här och "ömmar", vad gör ni för granntanten som är ensam på julafton..? Eller unga killar och tjejer i er egen ålder som inte har några kompisar att gå ut med på nyårsafton. Det finns säkert minst en på er arbetsplats eller i er skolklass/högskoleklass. Bjuder ni med dem..?Om ni ordnar en stor fest, t.ex. en födelsedagsfest eller ett bröllop, bjuder ni då personer som ni misstänker inte brukar bli bjudna på fester? Och ordnar bordsplaceringen så att han eller hon kommer bredvid någon som också är ensam..?Det är liksom lätt att sitta här och PRATA om hur "empatisk" man är... Men bara när det passar. -
Om nu MOT FÖRMODAN homosexualitet gick att bota.Varför skulle dom vilja bli botade?
-
Kolla den här
-
Jag skulle aldrig ha sex,guu va snuskigt
Mina barn har blivit till av den heliga anden bla bla bla..
Min man har jag bara som försörjare,själv går jag hemma med förkläde på och bakar bullar hela dagarna
-
Varför kan vi inte alla gifta oss med varandra och bilda en stor ormgrop istället
Spela roll vilket kön man pippar huvudsaken att det är skönt