Inlägg från: Sofia t |Visa alla inlägg
  • Sofia t

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Ja hade ni inte tagit bort det här med att stena tex?

Jag har faktiskt vart med i kör i kyrkan och läst bibeln samt konfimerat mig så jag VET att det inte är nåt för mig.

johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:10:50 följande:
    Sofia t det är så att om du inte söker han så vill du väl inte och vår gud är ingen påstridig gud ... testa inan du fördömersen har vi inte gjort om den. säg mej var vi har det !!!!!!
  • Sofia t

Men hur ska jag kunna veta att Gud hjälper dig? Seriöst nu så kan ju du sitta o ljuga eller tro så pass mycket på det eller så har det hänt men det kan ju inte jag veta. Alltså kan jag inte svara på det.

Jag tror inte på nån gud punkt slut. Men jag anser mig fortfarande inte ha rätt att bestämma över andra och vad som är rätt och fel.

Jag har faktiskt inte läst igenom hela nya testamentet.

Förklara då gärna varför ni inte lever efter att stena folk idag

johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:16:11 följande:
    kan du då svara på varför det händer så mycket under och sånt ??? och varför gud hjälper mej ?? men det är så om du nu har läst biblen så borde du veta att vi inte tagit bort något det står ju fortfarande om stennadet men du måste ju läsa en hel het inte bara några ord !!! du kan ju börja läsa det ... inan du säger saker som du inte begriper
  • Sofia t

Det skulle va ett frågetecken efter alltså en fråga. Och sen visste jag inte att man va tvungen att veta allt för att få diskutera men fine jag behöver inte skriva mer med dig.

Gabriella S skrev 2007-08-31 14:15:04 följande:

Sofia t skrev 2007-08-31 14:08:54 följande:
    Nu blir jag fruktansvärt irriterad. Läs på om Treenigheten är du snäll, innan du ger dig in i sådana här debatter.
  • Sofia t

Ohh vad jag saknat dig =)

Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 15:20:45 följande:

Gabriella S skrev 2007-08-31 15:17:02 följande:
    Aha. Så när några fanatiska kristna eller judar menar att det är OK att stena kvinnor för hor (vilket skulle innebära i princip alla här inne), straffa folk hårt för arbete på söndagar och så, så är det helt OK så länge det sker innanför det sakralas fyra väggar?"Nej nej farbror polisen, ni kan inte arrestera Nisse Kvinnoagare, vi är i en kyrka, och här följer vi GAMLA lagar!"
  • Sofia t

Så man väljer att vara homosexuell eller heterosexuell?

Gabriella S skrev 2007-08-31 16:51:58 följande:

presens konjunktiv skrev 2007-08-31 16:48:27 följande:
    Stor skillnad, eftersom de svarta diskriminerades för något som a) inte var något fel och b) de inte hade kunnat välja
  • Sofia t

Ni som inte tycker att homosexuelle ska få gifta sig i kyrkan va tycker ni när homosexuella begravs på guds mark? Eller att homosexuella betalar skatt till svenska kyrkan?

• Sofia t

Ja eller varför inte dumpas på soptippen direkt liksom?

qenzo skrev 2007-08-31 18:50:41 följande:
    Hm det var en tankegång jag inte funderat på. Skulle vara väldigt intresasnt att få svar på, precis som du säger!Ska HBQT-folket begravas i ovigd jord kanske?Sofia t skrev 2007-08-31 18:49:02 följande:
  • Sofia t

Jo exakt. Men enligt vissa här så "väljer" man ju att vara homosexuell och då får man stå sitt kast.,

Jag tror aldrig jag fått nån valmöjlighet i att välja om jag vill va homosexuell eller hetero utan jag föddes hetero.

qenzo skrev 2007-08-31 18:54:17 följande:
    En sak till jag funderat på är, att det vid ett flertal tillfällen sagts att homosexuella ger sig hän åt sina känslor. Att Kalle ska hålla igen sina känslor gentemot Bertil.Varför då?När man upptäcker att man ÄR homosexuell är det oftast en jävligt tuff process att gå igenom, innan man vågar tå för den man faktiskt är. Många lever i hetero förhållanden fast de inombords mår apkass.Är det alltså bättre, enligt er kristna, att må dåligt än att leva med den man faktiskt älskar?
  • Sofia t

Ja det är sjukt att man kan önska folk att må skit.

Det som irriterar mig mest är just tänkandet att man väljer själv och får därför stå sitt kast. Blir galen av att vuxna människor kan vara så outbildade och dömande..

qenzo skrev 2007-08-31 19:14:36 följande:
    Ja det är ju rent skrämmande hur vissa tänker när det kommer till sexuella läggningar.Jag föddes bisexuell, men fick "lov" att leva som hetero pga omgivningens inställning.Idag mår jag underbart gott med en tjej som verkligen gör mig lycklig.Det är ju enbart läskigt att det faktiskt existerar folk, som hellre sett mig må dåligt som rakt av straight, än att må bra som bi.Sofia t skrev 2007-08-31 18:56:02 följande:
  • Sofia t

Ja verkligen det skulle slå stort på marknaden =)

qenzo skrev 2007-08-31 19:21:36 följande:
    Ja det vore ju klart intressant att se det serum som ska bota "sjukdomen" homosexuallitet *s*Sofia t skrev 2007-08-31 19:17:34 följande:
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?